UCHWAŁA NR XIV/135/07

UCHWAŁA NR XIV/135/07 RADY MIEJSKIEJ W SUPRASLU 27 grudnia 2007 roku w sprawie budżetu gminy na 2008 rok.

UCHWAŁA NR XIV/135/07

RADY MIEJSKIEJ W SUPRASLU

27 grudnia 2007 roku

w sprawie budżetu gminy na 2008 rok.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4, pkt. 9 lit. „d” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym

(Dz.U z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Dz. U. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558 i Nr 113, poz.

984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r.

Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759 z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz.

1457, z 2006 r. Dz.U. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz.

974, Nr 173, poz. 1218) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30

czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr

104, poz.708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381, Nr 249, poz. 1832, z 2007 r. Nr 82, poz.

560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791, Nr 140, poz. 984) Rada Miejska w Supraślu uchwala, co

następuje:

§ .1Ustala się:

)1 dochody budżetu gminy w wysokości 44.841.726 , zgodnie z załącznikiem nr 1,

)2 wydatki budżetu gminy w wysokości 50.355.750 , zgodnie z załącznikiem nr 2,

)3 wykaz zadań inwestycyjnych na 2008 rok oraz środków na ich realizację, zgodnie z

załącznikiem nr 2 a,

)4 wydatki na programy i projekty realizowane z funduszy strukturalnych i Funduszu

Spójnosci, zgodnie z załącznikiem nr 3,

§ .2Deficyt budżetu gminy w wysokości 5.514.024 , który zostanie pokryty przychodami

pochodzącymi z zaciąganych kredytów w kwocie - 5.514.024 ,

§ .3 Przychody budżetu w wysokości 6.117.802 , rozchody w wysokości 380.004 zł, zgodnie z

załącznikiem nr 4.

§ .4W budżecie tworzy się rezerwy:

)1 ogólną w wysokości 200.000 zł,

)2 celową w wysokości 90.000 zł, z przeznaczeniem na realizację zadań z zakresu zarządzania

kryzysowego – zgodnie z ustawą z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym

(Dz.U. Nr 89, poz. 590)

§ .5Ustala się:

)1 dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych

zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikim nr 5,

)2 dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień

(umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załacznikiem nr 6,

2007-12-28 06:48:00 PM

§ .6 1. Ustala się dochody w kwocie 135.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów

alkoholowych oraz wydatki w kwocie 108.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym

programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

2. Ustala się wydatki w kwocie 27.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym

programie przeciwdziałania narkomanii.

§ .7 Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie:

)1 dla zakładów budżetowych: przychody - 2.816.339 zł, wydatki – 2.809.125 zł,

)2 dla dochodów własnych: dochody – 261.428 zł, wydatki – 263.472 zł,

- zgodnie z załącznikiem nr 7.

§ .8Dotacje podmiotowe dla:

)1 gminnej instytucji kultury na łączną kwotę 591.000 zł,

)2 niepublicznej jednostki systemu oświaty (przedszkole) w wysokości 55.892 zł,

- zgodnie z załącznikiem nr 8.

§ .9Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do

sektora finansów publicznych na łączną kwotę 205.475 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.

§ .10Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki

Wodnej w wysokości:

)1 przychody – w kwocie 20.300 zł,

)2 wydatki – w kwocie 32.800 zł,

- zgodnie z załącznikiem nr 10.

§ .11Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:

)1 sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu – w kwocie 500.000 zł,

)2 sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego – w kwocie 5.514.024 zł,

§ .12Upoważnia się Burmistrza do:

)1 zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie

występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu – w kwocie 500.000 zł,

)2 zaciągania zobowiązań:

a) na finansowanie wydatków na programy i projekty realizowane ze środków Unii

Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z

kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3,

)bz tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla

zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku.

)3 dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków między

rozdziałami i paragrafami z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,

2007-12-28 06:48:00 PM

)4 przekazana kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w

planie wydatków oraz w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych,

)5 przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do

dokonywania przeniesień w planie wydatków,

)6 lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż

bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§ .13Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Supraśla.

§ .14Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji w Dzienniku

Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej

mgr inż. Michał Kozłowski

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Supraślu

Wytwarzający/odpowiadający: Lucyna Majewska

Wprowadzający: Lucyna Majewska

Data modyfikacji: 2008-01-31

Opublikował: Anna Kalinowska

Data publikacji: 2008-01-31