UCHWAŁA NR XIV/135/07
UCHWAŁA NR XIV/135/07
RADY MIEJSKIEJ W SUPRASLU
27 grudnia 2007 roku
w sprawie budżetu gminy na 2008 rok.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4, pkt. 9 lit. „d” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(Dz.U z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Dz. U. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558 i Nr 113, poz.
984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r.
Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759 z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz.
1457, z 2006 r. Dz.U. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz.
974, Nr 173, poz. 1218) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30
czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr
104, poz.708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381, Nr 249, poz. 1832, z 2007 r. Nr 82, poz.
560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791, Nr 140, poz. 984) Rada Miejska w Supraślu uchwala, co
następuje:
§ .1Ustala się:
)1 dochody budżetu gminy w wysokości
44.841.726 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,)2 wydatki budżetu gminy w wysokości
50.355.750 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2,)3 wykaz zadań inwestycyjnych na 2008 rok oraz środków na ich realizację, zgodnie z
załącznikiem nr 2 a,
)4 wydatki na programy i projekty realizowane z funduszy strukturalnych i Funduszu
Spójnosci, zgodnie z załącznikiem nr 3,
§ .2Deficyt budżetu gminy w wysokości
5.514.024 zł, który zostanie pokryty przychodamipochodzącymi z zaciąganych kredytów w kwocie -
5.514.024 zł,§ .3 Przychody budżetu w wysokości
6.117.802 zł, rozchody w wysokości 380.004 zł, zgodnie zzałącznikiem nr 4.
§ .4W budżecie tworzy się rezerwy:
)1 ogólną w wysokości
200.000 zł,)2 celową w wysokości
90.000 zł, z przeznaczeniem na realizację zadań z zakresu zarządzaniakryzysowego – zgodnie z ustawą z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym
(Dz.U. Nr 89, poz. 590)
§ .5Ustala się:
)1 dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych
zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikim nr 5,
)2 dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień
(umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załacznikiem nr 6,
2007-12-28 06:48:00 PM
§ .6 1. Ustala się dochody w kwocie
135.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojówalkoholowych oraz wydatki w kwocie
108.000 zł na realizację zadań określonych w gminnymprogramie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie
27.000 zł na realizację zadań określonych w gminnymprogramie przeciwdziałania narkomanii.
§ .7 Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie:
)1 dla zakładów budżetowych: przychody -
2.816.339 zł, wydatki – 2.809.125 zł,)2 dla dochodów własnych: dochody –
261.428 zł, wydatki – 263.472 zł,- zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ .8Dotacje podmiotowe dla:
)1 gminnej instytucji kultury na łączną kwotę
591.000 zł,)2 niepublicznej jednostki systemu oświaty (przedszkole) w wysokości
55.892 zł,- zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ .9Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do
sektora finansów publicznych na łączną kwotę
205.475 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.§ .10Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki
Wodnej w wysokości:
)1 przychody – w kwocie
20.300 zł,)2 wydatki – w kwocie
32.800 zł,- zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ .11Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
)1 sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu – w kwocie
500.000 zł,)2 sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego – w kwocie
5.514.024 zł,§ .12Upoważnia się Burmistrza do:
)1 zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie
występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu – w kwocie
500.000 zł,)2 zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na programy i projekty realizowane ze środków Unii
Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z
kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3,
)bz tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla
zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku.
)3 dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków między
rozdziałami i paragrafami z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
2007-12-28 06:48:00 PM
)4 przekazana kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w
planie wydatków oraz w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych,
)5 przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do
dokonywania przeniesień w planie wydatków,
)6 lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż
bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ .13Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Supraśla.
§ .14Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji w Dzienniku
Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
mgr inż. Michał Kozłowski
Metryka strony