UCHWAŁA NR XXXI/296/09
UCHWAŁA NR XXXI/296/09
RADY MIEJSKIEJ W SUPRAŚLU
3 września 2009 r.
w sprawie rozpatrzenia skargi Pana Jerzego Kubiaka dot. nie wypłacenia delegacji.
Na podstawie art. 229 ust. 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania
administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 , z 2001 r. Nr 49 , poz. 509, z 2002 r.
Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 169, poz. 1387, z 2003 r. Nr 130, poz. 1188, Nr 170, poz.
1660, z 2004 r. Nr 162, poz. 1692, z 2005 r. Nr 64, poz. 565, Nr 78, poz. 682, Nr 181, poz. 1524,
z 2008 r. Nr 229, poz. 1539) – uchwala się, co następuje:
§ .1 Po rozpatrzeniu skargi złożonej przez Pana Jerzego Kubiaka w sprawie nie wypłacenia delegacji
– Rada Miejska w Supraślu postanawia skargę za niezasadną.
§ .2Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady
mgr inż. Michał Kozłowski
UZASADNIENIE
W dniu 6 maja 2009 r. P. Jerzy Kubiak złożył wniosek do Rady Miejskiej w sprawie oceny
odpowiedzi Kierownika KZB w Supraślu zarzucając, że odpowiedź jest lakoniczna i nie
zrozumiał jej treści.
W dniu 12 maja 2009 r. Przewodniczący Rady Miejskiej przekazał pismo zatytułowane
„wniosek” Burmistrzowi Supraśla celem załatwienia – motywując to tym, że „wniosek”
dotyczy sprawy indywidualnej i oceny pracy Kierownika KZB i dlatego nie może być
załatwiony w trybie art. 241 KPA przez Radę Miejską, gdyż jest to kompetencja Burmistrza
(zał.
nr 1).Burmistrz pismem z dnia 12 maja 2009 r. Znak: O.0562-4-2/09 udzielając odpowiedzi
zainteresowanemu zaproponował spotkanie trzech stron „w celu omówienia problemu
dotyczącego przepompowni przy ul.Leszczynowej w Grabówce (zał.
nr 2).W dniu 25 maja 2009 r. przed spotkaniem P.Jerzy Kubiak złożył pismo w kancelarii
Urzędu (zał.
nr 3), w którym potwierdza uzgodnione spotkanie w dniu 25.05.2009 r.Spotkanie odbyło się w gabinecie Burmistrza i został z niego sporządzony protokół
podpisany przez wszystkie uczestniczące w tym spotkaniu strony. Pan J.Kubiak żądanie
zwrotu delegacji zawarł w w/w piśmie (zał.
nr 3).Nadmienić należy, że protokół sporządzony w dniu 25.05.2009 r. nie zawiera zdania
odrębnego, ani żądania przez P. Jerzego Kubiaka zwrotu delegacji. W efekcie tego spotkania
w dniu 06.07.2009 r. wpłynęło do tut. Urzędu pismo P. Jerzego Kubiaka z żądaniem zwrotu
delegacji oraz wskazaniem nr konta na które należy dokonać zwrotu (zał.
nr 4). Wodpowiedzi P.J.Kubiak w dniu 08.07.2009 r. otrzymał negatywną odpowiedź. Z-ca
Burmistrza wyjaśniła w tym piśmie, że zgodnie z art. 77
5 KP podróż służbowa (potoczniezwana delegacją) to wykonywanie przez pracownika na polecenie pracodawcy zadania
służbowego poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy lub poza
miejscem pracy. Z uwagi na fakt, że P. J.Kubiak nie jest pracownikiem Urzędu Miejskiego w
Supraślu i nie wykonuje poleceń służbowych Burmistrza – zwrot kosztów podróży nie
przysługuje (zał.
nr 5).W dniu 13.07.2009 r. P.J.Kubiak ponownie złożył pismo w sprawie wypłaty delegacji,
znowu wskazując konto – powołując się na „art.56 § 1 i § ” bez określenia tytułu aktu
prawnego (zał.
nr 6). W dniu 17.07.2009 r. Urząd podtrzymał swoje stanowisko zawarte wpiśmie z dnia 08.07.2009 r. (zał.
nr 7). Efektem tej odmowy jest skarga P.J.Kubiaka z dnia27.07.2009 r. (zał.
nr 8)Ustosunkowując się do zaistniałej sytuacji Burmistrz stwierdził, że :
1) Nie wydawał polecenia służbowego P.J.Kubiakowi, gdyż nie jest on pracownikiem
Urzędu Miejskiego w Supraślu, tylko zaproponowałem spotkanie celem omówienia
rozwiązania problemu przepompowni przy ul.Leszczynowej.
2) Powołany przez P.J.Kubiaka art.56 § 1 KPA stwierdza : „osobie, która stawiła się na
wezwanie, przyznaje się koszty podróży i inne należności w/g przepisów o
należnościach świadków i biegłych w postępowaniu sądowym. Dotyczy to również
kosztów osobistego stawiennictwa stron, gdy postępowanie zostało wszczęte z urzędu,
albo strona została bez swojej winy błędnie wezwana do stawienia się” .
2009-9-4 07:46:00 AM
Art. 54 § 1 KPA stwierdza :
W wezwaniu należy wskazać :
1) Nazwę i adres wzywającego,
2) Imię i nazwisko wzywanego,
3) W jakiej sprawie oraz w jakim charakterze i w jakim celu jest wezwany,
4) Czy wezwany powinien stawić się osobiście lub przez pełnomocnika, czy też może
złożyć wyjaśnienie lub zeznanie na piśmie,
5) Termin, do którego żądanie powinno być spełnione albo dzień, godzinę i miejsce
stawienia się wezwanego lub jego pełnomocnika,
6) Skutki prawne niezastosowania się do wezwania
Wyjaśnienia wymaga instytucja „wezwania” (art. 50 KPA). Organ administracji
publicznej może wzywać osoby do udziału w podejmowanych czynnościach i do złożenia
wyjaśnień lub zeznań osobiście, przez pełnomocnika lub na piśmie, jeżeli jest to niezbędne
dla rozstrzygnięcia sprawy lub dla wykonania czynności urzędowych.
Rozpatrując powyższą sprawę należy stwierdzić, że :
1) Przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
normują postępowanie w sprawach :
)a przed organami administracji publicznej w należących do właściwości tych organów
sprawach indywidualnych rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnych,
)b przed innymi organami państwowymi oraz przed innymi podmiotami, gdy są one
powołane z mocy prawa lub na podstawie porozumień do załatwiania spraw określonych
w pkt 1,
)c
(1) w sprawach rozstrzygania sporów o właściwość między organami jednostek samorząduterytorialnego i organami administracji rządowej oraz między organami i podmiotami, o
których mowa w pkt 2,
)d w sprawach wydawania zaświadczeń.
2) w sprawie nie toczy się w Urzędzie Miejskim w Supraślu postępowanie
administracyjne, którego zakończeniem byłoby wydanie decyzji administracyjnej,
3)Burmistrz Supraśla, ani żaden pracownik Urzędu Miejskiego nie wystawił (w
rozumieniu art.50) wezwania do P.J.Kubiaka
Z uwagi na powyższe Burmistrz poprosił o oddalenie skargi P.Jerzego Kubiaka jako
niezasadnej, gdyż brak jest podstaw do jej uwzględnienia.
Metryka strony