UCHWAŁA NR XXXII/337/09
UCHWAŁA NR XXXII/337/09
RADY MIEJSKIEJ W SUPRAŚLU
15 października 2009 r.
w sprawie rozpatrzenia wniosku Pana Tadeusza Karpowicza w sprawie zwrotu Radzie
Sołeckiej nakładów poniesionych na utworzenie, remont i częściowe wyposażenie
Świetlicy Środowiskowej w Sobolewie.
Na podstawie art. 241 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.
U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 , z 2001 r. Nr 49 , poz. 509, z 2002 r.
Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 169, poz. 1387, z 2003 r. Nr 130, poz. 1188, Nr 170, poz.
1660, z 2004 r. Nr 162, poz. 1692, z 2005 r. Nr 64, poz. 565, Nr 78, poz. 682, Nr 181, poz. 1524,
z 2008 r. Nr 229, poz. 1539) – uchwala się, co następuje:
§ .1 Po rozpatrzeniu wniosku złożonego przez Pana Tadeusza Karpowicza – Rada Miejska w
Supraślu postanawia uznać wniosek za niezasadny.
§ .2Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady
mgr inż. Michał Kozłowski
UZASADNIENIE
Pan Tadeusz Karpowicz złożył w dniu 24.08.2009 r. (data wpływu) wniosek o zwrot
nakładów w kwocie 25.000,- zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych) poniesionych wg
niego na utworzenie, remont i częściowe wyposażenie świetlicy w Sobolewie.
Przewodniczący Rady Miejskiej pismem z dnia 28.08.2009 r. poprosił Pana Karpowicza o
przedstawienie dokumentów świadczących o poniesionych przez Radę Sołecką nakładach w
postaci faktur i rachunków.
Pan T.Karpowicz pismem z dnia 01.09.2009 r. przesłał następujące kserokopie :
)1 Faktura 847/ /00 - (data niewyraźna) wystawiona na Radę Sołecką – kwota 213,90 zł
(słownie: dwieście trzynaście zł dziewięćdziesiąt groszy)
)2 WZ z 26.05.2000 r. wystawiony na Karpowicz Tadeusz Grabówka ul.Świerkowa 25 –
kwota 47,- zł (słownie: czterdzieści siedem złotych)
)3 WZ z 26.05.2000 r. wystawiony na Karpowicz Tadeusz Grabówka ul.Świerkowa 25 -
kwota 33,70 zł (słownie: trzydzieści trzy zł siedemdziesiąt groszy)
)4 Paragon z dnia 29.05.2000 r. – brak tytułu, wskazany kotrahent : osoba fizyczna – kwota
38,37 zł (słownie: trzydzieści osiem zł trzydzieści siedem groszy)
)5 Faktura FVD/867/2000 z dnia 03.06.2000 r. – nabywaca Rada Wiejska Grabówka
ul.Świerkowa 25 – kwota 367,40 zł (słownie: trzysta sześćdziesiąt siedem zł czterdzieści
groszy)
)6 Faktura Nr 724/01/00 z dnia 12.06.2000 r. – nabywca Rada Sołecka Grabówka
ul.Świerkowa 25 – kwota 76,00 zł (słownie: siedemdziesiąt sześć zł)
)7 Potwierdzenie zapłaty (odręczne) – dla Rady Sołeckiej Grabówka z dnia 06.06.2000 r. –
kwota 36,00 zł (słownie: trzydzieści sześć zł)
)8 Pokwitowanie odbioru (odręczne) 300 zł (słownie: trzysta zł) za wykonanie kraty do Filii
Komisariatu Policji w Supraślu (bez daty)
W sumie przedstawiono różnego rodzaju dokumenty na ogólną kwotę 1.112,37 zł
(słownie: jeden tysiąc sto dwanaście zł , trzydzieści siedem groszy)
Na uwagę zasługują następujące fakty :
1) Data wystawienia dokumentów – maj-czerwiec 2000 r. (za wyjątkiem jednego, który
jest bez daty) - środki budżetowe rozlicza się w okresach rocznych,
2) Brak jest potwierdzenia odbioru wymienionych materiałów przez osoby zarządzające
obiektem,
3) Wystawienie 2 dokumentów na nazwisko P. Tadeusza Karpowicza,
4) Faktury zostały wystawione na Radę Sołecką, a Rada Sołecka nie dysponowała swoim
budżetem, gdyż Rada Miejska nigdy takich odrębnych funduszy nie tworzyła,
5) Zupełnie niezrozumiałym jest fakt żądania zwrotu 25.000,- zł tytułem poniesionych
nakładów, gdy różnego rodzaju dokumenty opiewają na kwotę 1.112,37 zł (słownie:
jeden tysiąc sto dwanaście zł trzydzieści siedem groszy)
Z uwagi na powyższe brak jest jakichkolwiek przesłanek do uznania roszczenia
P.T.Karpowicza .
Metryka strony