uchwała Nr XXXVI/337/05
uchwała Nr XXXVI/337/05
RADY MIEJSKIEJ W SUPRASLU
z dnia 29 grudnia 2005 roku
w sprawie budżetu Gminy na 2006 rok.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4, pkt. 9 lit. d, e i pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorzadzie gminnym (t.j. Dz.U z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, zm.; Dz.U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806 z 2003 r. Dz.U. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz.1203, Nr 167, poz. 1759 oraz z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457) oraz art. 48 ust.1, art. 116, art. 122, art.124, art. 128 ust. 2 i art. 134 ust. 3 ustawy z dnia 28 listopada 1998 r. o finansach publicznych (t.j. z 2003 r.; Dz.U. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz.594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611 i Nr 189, poz. 1851 oraz z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264 i Nr 123, poz.1291, Nr 210, poz. 2135, Nr 273, poz. 2703, oraz z 2005 r. Nr 14, poz. 114, Nr 64, poz. 565, Nr 180, poz. 1495) Rada Miejska w Supraślu uchwala co następuje:
§ 1. Ustala się:
1) dochody budżetu Gminy w wysokości 22.287.394 zł
- zgodnie z załącznikiem Nr 1,
2) wydatki budżetu Gminy w wysokości 24.908.390 zł
- zgodnie z załącznikiem Nr 2,
3) dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych
- zgodnie z załącznikiem Nr 3,
4) dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego – zgodnie z załącznikiem Nr 4,
5) plan przychodów i rozchodów związanych z finansowaniem deficytu budżetu gminy w kwocie 2.620.996 zł uwzględniający spłatę rat kredytów i pożyczek – zgodnie z załącznikiem Nr 5,
§ 2. 1.Ustala się rezerwę ogólną w kwocie 124.419 zł.
2. Ustala się rezerwę celową na pokrycie spornych zobowiązań 232.084 zł
§ 3. 1. Określa się limity zadań na wieloletnie programy inwestycyjne – zgodnie z załącznikiem Nr 6.
2. Ustala się limity wydatków na programy i projekty realizowane z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności i innych środków Unii Europejskiej określone w załączniku Nr 7.
3. Ustala się wykaz zadań inwestycyjnych na 2006 r. oraz środków na ich realizację – zgodnie z załącznikiem Nr 8.
§ 4. Ustala się:
1) Plan przychodów zakładu budżetowego w kwocie 2.599.891 zł, w tym dotacje z budżetu w kwocie 334.500 zł oraz plan wydatków tego zakładu w kwocie 2.539.188 zł – zgodnie z załącznikiem Nr 9.
2) Plan dochodów własnych jednostek budżetowych zgodnie z załącznikiem Nr 10.
3) Dotacje dla gminnych instytucji kultury zgodnie z załącznikiem Nr 11.
4) Dotacje dla podmiotów należących do sektora finansów publicznych w łącznej kwocie 555.248 zł – zgodnie z załącznikiem Nr 12.
5) Dotacje dla podmiotów nie należacyh do sektora finansów publicznych oraz nie działających w celu osiągnięcia zysku w łącznej kwocie 144.060 zł – zgodnie z załącznikiem Nr 13.
6) Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zgodnie z załącznikiem Nr 14.
§ 5. Dochody w kwocie 110.000,- zł pochodzące z wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznacza się w planie wydatków na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
§ 6. 1. Postanawia się zaciągnąć kredyt – pożyczkę długoterminową w kwocie 63.000 zl (słownie: sześćdziesiat trzy tysiące) z przeznaczeniem na realizację przedsięwzięcia termomodrnizacyjnego w budynku Zespołu Szkół w Sobolewie.
2. Przewiduje się spłatę kredytu – pożyczki w latach 2007 – 2009 z dochodów własnych gminy.
3. Postanawia się zaciągnąć kredyt – pożyczkę długoterminową w kwocie 200.000 zł (słownie: dwieście tysięcy) z przeznaczeniem na budowę Szkoły Podstawowej w Ogrodniczkach.
4. Przewiduje się spłatę kredytu – pożyczki w latach 2007 – 2010 z dochodów własnych gminy.
5. Postanawia się zaciągnąć kredyt – pożyczkę długoterminową w kwocie 225.000 zł (słownie: dwieście dwadzieścia pięć tysięcy), z przeznaczeniem na „Rozbudowę infrastruktury służacej rozwojowi aktywnych form turystyki (ścieżka rowerowa Białystok-Supraśl).
6. Przewiduje się spłatę kredytu – pożyczki w latach 2007 - 2009 z dochodów własnych gminy.
7. Postanawia się zaciagnąć kredyt – pożyczkę długoterminową w kwocie 81.954 zł (slownie: osiemdziesiat jeden tysięcy dziewięćset pięćdziesiat cztery), z przeznaczeniem na modernizację Domu Kultury w Supraślu.
8. Przewiduje się spłatę kredytu – pożyczki w latach 2007- 2009 z dochodów własnych gminy.
9. Postanawia się zaciagnąć kredyt – pożyczkę długoterminową w kwocie 1.100.000 zł (słownie: jedden milion sto tysięcy), z przeznaczeniem na budowę kanalizacji sanitarnej w Henrykowie i Sobolewie.
10. Przewiduje się spłatę kredytu – pożyczki w latach 2007 - 2010 z dochodów własnych.
11. Postanawia się zaciągnąć kredyt- pożyczkę w kwocie 320.000 zł (słownie: trzysta dwadzieścia tysięcy) na budowę kanalizacji deszczowej w ulicy Dębowej w Grabówce.
12. Przewiduje się spłatę kredytu – pożyczki w latach 2007 - 2010 z dochodów własnych.
13. Postanawia się zaciagnąć kredyt-pożyczkę w kwocie 100.000 zł (słownie: sto tysięcy) na budowę ul.Krasny Las (sięgacz) w Supraślu.
14. Przewiduje się spłatę kredytu – pożyczki w latach 2007 - 2008 z dochodów własnych.
15. Postanawia się zaciagnąć kredyt w kwocie 200.000 zł (słownie: dwieście tysięcy) na sfinansowanie dotacji dla powiatu na przebudowę ulic: Konarskiego i Cieliczańskiej w Supraślu.
16. Przewiduje się spłatę kredytu – pożyczki w latach 2007 - 2010 z dochodów własnych.
17. Zabezpieczeniem planowanych do zaciągnięcia kredytów – pożyczek, wymienionych w ust. 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15 będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. Upoważnia się Burmistrza do zawarcia umów kredytowych zgodnie z treścią ust. 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13 i 15.
§ 7. Przyjmuje się prognozę kwoty długu budżetu Gminy, stanowiącą załącznik Nr 15.
§ 8. Upoważnia się Burmistrza do:
1) Dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu.
2) Przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków (za wyjątkiem zwiększenia środków na wynagrodzenia) podległym jednostkom organizacyjnym gminy.
§ 9. Ustala się maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciaganych przez Burmistrza w roku budżetowym w kwocie 500.000 zł.
§ 10. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań:
1) Z tytułu finansowania wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności i innych środków Unii Europejskiej (oraz zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich), ujęte w załacznikach Nr 6 i Nr 7 do uchwały,
2) W zakresie inwestycji i remontów ujętych w załączniku Nr 8,
3) Z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.
§ 11. Upoważnia się Burmistrza do:
1) Lokowania wolnych środków budżetowych również w innych bankach aniżeli prowadzący obsługę rachunku gminy.
2) Zaciagania długu (zobowiązań) oraz spłat zobowiązań w granicach kwot określonych w załączniku Nr 2 (plan wydatków budżetu), załączniku Nr 5 (plan przychodów i rozchodów).
3) samodzielnego zaciągania zobowiązań do kwoty 500.000,- zł.
§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Supraśla.
§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2006 roku i podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Metryka strony