PROTOKÓŁ NR XXVI/09
PROTOKÓŁ NR XXVI/09
XXVI SESJI RADY MIEJSKIEJ W SUPRAŚLU
w dniu 29 stycznia 2009 r.
XXVI sesja Rady Miejskiej odbyła się w Urzędzie Miejskim w Supraślu. Otworzył ją o godz.1400 Przewodniczący Rady Pan Michał Kozłowski. Stwierdził, że na stan 15 radnych w sesji uczestniczy 14, co stanowi quorum przy którym Rada może obradować i podejmować uchwały (w trakcie sesji przybyła jeszcze 1 osoba).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kozłowski Michał – przedstawił propozycję porządku dziennego,
Piekarska Barbara – zaproponowała zdjęcie z porządku dziennego pkt 7 „j” w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Supraśl, ponieważ nie ma jeszcze opinii SANEPID-u,
- zaproponowała aby w to miejsce wpisać projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na dofinansowanie zadania „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1433 B na odcinku ul.Cieliczańskiej w Supraślu”
- poinformowała, że prawdopodobnie na dzisiejszej sesji zajdzie potrzeba wprowadzenia do porządku dziennego jeszcze jednej uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy na okres przekraczający rok budżetowy dot. bulwaru, ale to w tej chwili jest wyjaśniane,
jednogłośnie przyjęto następujący porządek dzienny
(w głosowaniu uczestniczyło 14 radnych):
-
Otwarcie obrad - przyjęcie porządku dziennego.
-
Sprawozdanie z działalności Burmistrza od ostatniej sesji.
-
Sprawozdanie z działalności stałych komisji rady od ostatniej sesji.
-
Rozpatrzenie skargi Pana Jerzego Kubiaka.
-
Rozpatrzenie skargi Pana Tadeusza Karpowicza.
-
Rozpatrzenie wniosku Pani Katarzyny Todorczuk.
-
Podjęcie uchwał :
-
w sprawie zmian w budżecie gminy na 2009 r.
-
w sprawie zatwierdzenia zestawienia przychodów i wydatków „Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej” na rok 2009,
-
w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umów na okres przekraczający rok budżetowy
-
w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zabudowy mieszkaniowej w obrębie wsi Sobolewo,
-
w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Grabówka, stanowiącej inwestycję pilotującą potencjalne tereny rozwojowe m.Białegostoku pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną z dopuszczeniem usług,
-
w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2009 r .
-
w sprawie Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie,
-
w sprawie zmiany uchwały w sprawie powołania członków stałych komisji R M,
-
w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Supraśl,
-
w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na dofinansowanie zadania „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1433 B na odcinku ul.Cieliczańskiej w Supraślu
-
Interpelacje i zapytania radnych.
-
Wolne wnioski.
-
Odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji.
-
Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji.
-
Zakończenie.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ad.2
Sprawozdanie z działalności Burmistrza od ostatniej sesji (zał. nr 2) :
Sprawozdanie przedstawił Burmistrz Wiktor Grygiencz, który m.in. poinformował, że na dzisiejszej sesji Rady Powiatu podjęto uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie na 7 lat, 4 ha gruntów pod bulwar. Podjęto również uchwałę w sprawie modernizacji ul.Cieliczańskiej i dlatego potrzebna jest również nasza uchwała w tej sprawie.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ad.3
Sprawozdanie z działalności stałych komisji rady od ostatniej sesji :
Pankiewicz Piotr – złożył sprawozdanie z posiedzenia Komisji Infrastruktury,
Winsko Tadeusz – złożył sprawozdanie z posiedzenia Komisji Budżetowo-Gospodarczej,
Fidziukiewicz Zdzisław – złożył sprawozdanie z posiedzenia Komisji ds. Uzdrowiska ... ,
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Piekarska Barbara – poinformowała, że został rozstrzygnięty I etap konkursu na działania w zakresie kultury fizycznej dzieci i młodzierzy,
- w sumie wpłynęło 16 ofert, z tym , że ze względów formalnych 7 ofert zostało odrzuconych i będzie rozpisany jeszcze jeden konkurs (środki na to zostały zabezpieczone),
- rozstrzygnięto również oferty na prowadzenie świetlic socjoterapeutycznych,
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Karpowicz Tadeusz – odnośnie boiska przy ZS w Sobolewie to jego zdaniem najpierw powinno być wybudowane boisko pełnowymiarowe do piłki nożnej, a dopiero w drugim etapie boiska specjalistyczne do siatkówki, koszykówki, czy piłki ręcznej,
Piekarska Barbara – wyjaśniła, że podstawowym obowiązkiem Dyrektora Szkoły jest zapewnienie godnych warunków uprawiania sportu przez dzieci,
- propozycja aby najpierw wybudować boiska do siatkówki i koszykówki jest logiczna, ponieważ na tym podłożu można w zasadzie uprawiać wszystkie dyscypliny, natomiast na boisku piłkarskim ze względu na specyfikę podłoża, można grać tylko w piłkę nożną,
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ad.4
Rozpatrzenie skargi Pana Jerzego Kubiaka :
Piekarska Barbara – zreferowała temat,
- m.in. poinformowała, że poprzednia uchwała w tej sprawie została poprzez rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody uchylona,
- głównym powodem jej uchylenia było zbyt skromne uzasadnienie,
- zgadzając się z tym stanowiskiem przygotowaliśmy nową uchwałę, gdzie uzasadnienie do niej jest już bardzo rozbudowane,
- podkreśliła, że skarga ta z merytorycznego punktu widzenia dotyczy tego, czy Kierownik KZB powinien udostępnić dokumentację techniczną Panu Kubiakowi, czy nie,
- naszym zdaniem nie powinien udostępniać tej dokumentacji, ponieważ Pan Kubiak nie wskazał słusznego interesu społecznego tej sprawy (skarga składa się w zasadzie tylko z jednego zdania),
Pankiewicz Wiesław – stwierdził, że jego zdaniem gdyby było więcej dobrej woli ze strony Burmistrza (wystarczyło tylko Pana Kubiaka przeprosić), to tej sprawy w ogóle nie byłoby na sesji,
Pankiewicz Piotr – poprosił Pana Kubiaka aby ustosunkował się do sprawozdania Zespołu Kontrolnego, jakie ma do tego sprawozdania zastrzeżenia, w którym momencie napisano tam nieprawdę,
Kubiak Jerzy – stwierdził, że na temat tej sprawy nic istotnego nie jest w stanie powiedzieć,
- podkreślił, że jego skarga dotyczy wyłącznie braku informacji,
- nie zamierza również pouczać Rady,
- nie chce niczego komentować, ponieważ sprawa samej kanalizacji toczy się w sądzie,
- w wielu wypowiedziach, które dotychczas usłyszał znalazło się z niewiadomych przyczyn wiele nieprawdy,
Pankiewicz Piotr – poprosił o wyjaśnienie na czym ta nieprawda polega,
Kubiak Jerzy – stwierdził, że nie będzie komentował tych wypowiedzi i nie zamierza z nimi polemizować,
Pankiewicz Piotr – poprosił Pana Kubiaka aby powiedział w jakim momencie i w jakim punkcie w sprawozdaniu Zespołu Kontrolnego jest napisana nieprawda,
Kubiak Jerzy – stwierdził, że jak przyjdzie pora, to się do tego ustosunkuje,
- zapytał które pytanie zadane KZB było pytaniem o parametry techniczne,
Pankiewicz Piotr – odpowiedział, że np. pytanie jakie prace zostały wykonane w związku z zaistniałą sytuacją, na jakich poziomach załączają się i wyłączają się pompy w przepompowni ścieków, na jakich poziomach i sytuacjach włącza się sygnalizacja świetlna, na jakich poziomach i sytuacjach włącza się sygnalizacja akustyczna,
- w zasadzie tylko na pierwsze pytanie można było udzielić konkretnej odpowiedzi (jakie były przyczyny niewłaściwej pracy instalacji i jakie były skutki powyższego),
Kubiak Jerzy – zwrócił uwagę, że nawet na to pierwsze pytanie Kierownik KZB nie udzielił odpowiedzi,
- odpowiedzi na pozostałe pytania powinny się znajdować w Regulaminie dostawy wody i odprowadzania ścieków,
- zadane przeze mnie pytania były pytaniami pomocniczymi, aby Kierownik KZB mógł na nie wyczerpująco odpowiedzieć,
- skargę złożył, ponieważ w Regulaminie dostawy wody i odprowadzania ścieków jest wyraźnie napisane, że „Zakład jest zobowiązany do udzielania wszelkich istotnych informacji dotyczących:
- prawidłowego sposobu wykonywania przez Odbiorcę umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków,
- występujących zakłóceń w dostawach wody lub w odprowadzaniu ścieków;
- występujących awariach urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych;
- planowanych przerw w świadczeniu usług.
Zakład udziela informacji za pośrednictwem telefonu, faxu lub elektronicznych środków przekazu, bez zbędnej zwłoki, jednakże w terminie nie dłuższym niż 3 dni,
Jeżeli prośba o udzielenie informacji została przedłożona na piśmie, Zakład udziela odpowiedzi w tej samej formie w terminie 14 dni od otrzymania prośby, chyba, że osoba zwracająca się o informację wyraźnie zaznaczyła, iż informacja ma być udzielona w jednej z form wskazanych w ust. 2.
Jeżeli udzielenie informacji wymaga dokonania ustaleń wymagających okresów dłuższych niż terminy wskazane w ust. 2 i 3, Zakład przed upływem terminów wskazanych w ust. 2 i 3 informuje o tym fakcie osobę, która złożyła prośbę o informację i wskazuje jej ostateczny termin udzielenia odpowiedzi. Termin ten w żadnym wypadku nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia złożenia prośby.”
- w uzasadnieniu skargi do Wojewody na końcu napisał, że Burmistrz Supraśla przedkładając do uchwalenia i Rada Miejska w Supraślu uchwalając Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Supraśl nałożyli obowiązki na Kierownika KZB. Burmistrz Supraśla przedkładając do uchwalenia i Rada Miejska uchwalając Statut Gminy Supraśl nałożyli obowiązki również na Burmistrza,
- napisał również , że jego zdaniem rada Miejska w Supraślu nie miała prawa łączyć wszystkich skarg w jedną , ponieważ Kierownik miał obowiązek udzielić odpowiedzi na zapytania złożone w dniu 18 sierpnia, a Burmistrz jako przełożony Kierownika KZB miał obowiązek nakazać udzielenia takiej informacji i pomóc w jej udzieleniu, ponadto Burmistrz miał obowiązek poinformowania go o przekazaniu skargi do Rady Miejskiej w Supraślu, a nawet o swoim działaniu w stosunku do Kierownika KZB i swoim stanowisku w sprawie,
- jeżeli chodzi o dane techniczne to Pan Burmistrz osobiście i Pan Kierownik KZB również osobiście przekazali mu informacje techniczne na temat wydajności pomp,
Pankiewicz Piotr – ponownie zapytał Pana Kubiaka z czym nie zgadza się w sprawozdaniu z postępowania skargowego,
Kubiak Jerzy – stwierdził, że przede wszystkim nie żądał żadnych parametrów technicznych, a w Regulaminie.. wyraźnie jest napisane, że Kierownik KZB ma obowiązek udzielania wszelkich informacji,
Berendt Jerzy – stwierdził, że jego zdaniem ta sprawa w ogóle nie powinna trafić na sesję, ponieważ już kilka miesięcy wcześniej Burmistrz powinien ją załatwić, a wystarczyłoby zwykłe słowo „przepraszam”,
Piekarska Barbara – zaproponowała aby tę skargę uznać częściowo za zasadną w zakresie braku odpowiedzi na pytanie jaka była przyczyna awarii,
Sadowski Daniel – stwierdził, że to on zgłosił aby pismo Pana Kubiaka zostało rozpatrzone przez Zespół Kontrolny Komisji Infrastruktury i uważa, że bardzo dobrze, że tak się stało, ponieważ dzięki wnioskowi Zespołu został w KZB założony rejestr awarii,
Kozłowski Michał – zaproponował aby tę skargę uznać za zasadną w zakresie nieprawidłowości przy udzielaniu odpowiedzi oraz za niezasadną w części dotyczącej parametrów technicznych przepompowni,
Pankiewicz Piotr – zaproponował uznać skargę za zasadną w części dotyczącej nieudzielenia odpowiedzi jakie były przyczyny niewłaściwej pracy instalacji, natomiast w części dotyczącej udzielenia odpowiedzi na punkty 3,4,5 jako niezasadną,
Piekarska Barbara – zaproponowała aby w uchwale był następujący zapis „Po rozpatrzeniu skargi złożonej przez Pana Jerzego Kubiaka na Kierownika KZB oraz na Burmistrza Supraśla - Rada Miejska postanawia uznać w części skargę za zasadną dot. nieudzielenia odpowiedzi dotyczących przyczyn wystąpienia awarii, natomiast za niezasadną w zakresie braku podania informacji dotyczącej danych technicznych pracy przepompowni”
Pankiewicz Wiesław – stwierdził, że skarga jest jedna i jego zdaniem nie można jest uznać częściowo za zasadną, a częściowo za niezasadną,
Kozłowski Michał – przypomniał, że nie jest to żadne nowum i Rada już takie uchwały podejmowała,
Niewińska Małgorzata – stwierdziła, że jeżeli skarga składa się z kilku punktów, to Rada ustosunkowuje się do każdego punktu i przy każdym punkcie stwierdza, czy jest on zasadny, czy niezasadny,
Kozłowski Michał – stwierdził, że zamyka dyskusję i stawia pod głosowanie propozycję Pani Burmistrz, tzn. „Po rozpatrzeniu skargi złożonej przez Pana Jerzego Kubiaka na Kierownika Komunalnego Zakładu Budżetowego w Supraślu oraz na Burmistrza Supraśla - Rada Miejska w Supraślu postanawia uznać skargę za zasadną w części dotyczącej nie udzielenia odpowiedzi odnośnie przyczyn wystąpienia awarii, natomiast za niezasadną w zakresie braku podania informacji dotyczących danych technicznych pracy przepompowni” ,
uchwałę Nr XXVI/245/09 w sprawie jw.
podjęto przy 5 głosach za, 4 przeciw
i 4 wstrzymujących się od głosowania,
zał. nr 3
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ad.5
Rozpatrzenie skargi Pana Tadeusza Karpowicza (zał. nr 4) :
Karpowicz Tadeusz – zreferował temat,
- m.in. poinformował, że wniosek o którym mowa w skardze dostarczyła Burmistrzowi radna Nina Kubajewska,
- jeden z punktów tego wniosku dotyczył ul.Madryckiej,
- stwierdził, że sprawę ul.Madryckiej osobiście dwukrotnie poruszał na sesjach Rady Miejskiej, a mimo to Burmistrz nie przekazał jej żadnej komisji,
Kubajewska Nina – stwierdził, że wniosek w tej sprawie był składany dwa razy, raz we wrześniu i drugi raz w listopadzie,
Burmistrz – stwierdził, że ta skarga jego zdaniem nie jest uzasadniona, ponieważ co roku prosi radnych i rady sołeckie o składanie wniosków do budżetu na rok następny,
- i tak potraktował wniosek, o którym mówił Pan Karpowicz,
- w październiku, listopadzie spotyka się z radami sołeckimi i przedkłada im swój projekt,
- oczywiście potrzeby zawsze są co najmniej dwa razy większe od możliwości finansowych,
- trzeba jednak wybrać najważniejsze inwestycje na dany rok,
- Pan Karpowicz był na takim spotkaniu, wiedział, że jego propozycja nie została przyjęta,
- radni i Rady Sołeckie przyjęły propozycję przedstawioną przez Burmistrza,
- nie można więc powiedzieć, że Pan Karpowicz nie otrzymał informacji, co się stało z jego wnioskiem,
Karpowicz Tadeusz – stwierdził, że ta skarga nie dotyczy tego, że ta ulica nie była robiona, tylko tego, że ten wniosek został włożony do szuflady i nie został przedstawiony żadnej komisji, ani nie znalazł się w żadnych rejestrach,
Burmistrz – wyjaśnił, że odpowiedź była udzielona na sesji (że Burmistrz nie zgadza się na realizację tej inwestycji),
Wakulińska Grażyna – przypomniała, że Burmistrz obiecał mieszkańcom tej ulicy, że będzie ona przynajmniej przejezdna, a tymczasem do dnia dzisiejszego nic w tej sprawie nie zrobiono,
Burmistrz – stwierdził, że niestety trzeba poczekać co najmniej do marca kiedy ustąpią roztopy,
Winsko Tadeusz – przypomniał, że sprawa ul.Europejskiej wielokrotnie była omawiana na sesjach, ale zawsze brakowało pieniędzy, ponieważ były jakieś ważniejsze inwestycje w Grabówce,
- była sprawa rozpisania ul.Europejskiej do pozyskania środków z Unii Europejskiej,
- problem polega chyba na tym, że zdaniem Pana Karpowicza skoro złożył wniosek, to powinien on być zaopiniowany przez wszystkie komisje,
- ale Rada na jesieni przyjęła zupełnie inną zasadę rozpatrywania takich wniosków, wszystkie miały wpływać do Burmistrza (w porozumieniu z radami Sołeckimi), a Burmistrz albo je uwzględniał, albo nie w projekcie budżetu,
Kozłowski Michał – postawił wniosek aby uznać skargę Pana Karpowicza za niezasadną,
uchwałę Nr XXVI/246/09 w sprawie jw.
podjęto przy 5 głosach za, 3 przeciw
i 7 wstrzymujących się od głosowania,
zał. nr 5
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ad.6
Rozpatrzenie wniosku Pani Katarzyny Todorczuk (zał. nr 6) :
Todorczuk Katarzyna – wyjaśniła, że w 2007 r. jeżeli była mowa o ul.Madryckiej, to dotyczyło to również ul.Europejskiej,
- to mieszkańcy ul.Europejskiej zebrali pieniądze i to była ich inicjatywa,
- po co zbieraliby pieniądze na inną ulicę, cały czas mowa była o ul.Madryckiej i odcinku ul.Europejskiej,
- stwierdziła, że Burmistrz cały czas mówił o środkach Unijnych, zapytała co Burmistrz robi aby te środki pozyskać,
Burmistrz – wyjaśnił, że po załatwieniu spraw własnościowych, zostanie zrobiony projekt na całą tę ulicę i ponieważ jest to jedna z głównych ulic w Grabówce złożymy wniosek do Unii do dofinansowanie tej inwestycji,
- jeżeli nie otrzymamy dofinansowania, to decyzja będzie zależała już tylko od radnych, czy robić tę inwestycję ze środków własnych,
- na razie nie widzi możliwości robienia tego odcinka ul.Europejskiej za własne pieniądze,
- może natomiast zapewnić, że na wiosnę ta droga będzie przejezdna,
Kozłowski Michał – poprosił o przegłosowanie projektu uchwały,
uchwałę Nr XXVI/247/09 w sprawie jw.
podjęto przy 4 głosach za, 2 przeciw
i 6 wstrzymujących się od głosowania,
zał. nr 7
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ad.7
Podjęcie uchwał :
a) w sprawie zmian w budżecie gminy na 2009 r. :
Majewska Lucyna – zreferowała temat,
uchwałę Nr XXVI/248/09 w sprawie jw.
podjęto jednogłośnie,
(w głosowaniu uczestniczyło 13 radnych)
zał. nr 8
b) w sprawie zatwierdzenia zestawienia przychodów i wydatków „Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej” na rok 2009 :
Majewska Lucyna – zreferowała temat,
uchwałę Nr XXVI/249/09 w sprawie jw.
podjęto przy 12 głosach za
i 1 wstrzymującym się od głosowania,
zał. nr 9
c) w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umów na okres przekraczający rok budżetowy (budowa szkoły podstawowej w Ogrodniczkach) :
Majewska Lucyna – zreferowała temat,
uchwałę Nr XXVI/250/09 w sprawie jw.
podjęto przy 11 głosach za
i 1 wstrzymującym się od głosowania,
zał. nr 10
d) w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zabudowy mieszkaniowej w obrębie wsi Sobolewo :
Anisimowicz Walerian – zreferował temat,
uchwałę Nr XXVI/251/09 w sprawie jw.
podjęto przy 12 głosach za
i 2 wstrzymujących się od głosowania,
zał. nr 11
e) w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Grabówka, stanowiącej inwestycję pilotującą potencjalne tereny rozwojowe m.Białegostoku pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną z dopuszczeniem usług :
Anisimowicz Walerian – zreferował temat,
uchwałę Nr XXVI/252/09 w sprawie jw.
podjęto jednogłośnie,
(w głosowaniu uczestniczyło 14 radnych)
zał. nr 12
f) w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2009 r. :
Piekarska Barbara – zreferowała temat,
uchwałę Nr XXVI/253/09 w sprawie jw.
podjęto jednogłośnie,
(w głosowaniu uczestniczyło 11 radnych)
zał. nr 13
g) w sprawie Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie :
Piekarska Barbara – zreferowała temat,
uchwałę Nr XXVI/254/09 w sprawie jw.
podjęto jednogłośnie,
(w głosowaniu uczestniczyło 11 radnych)
zał. nr 14
h) w sprawie zmiany uchwały w sprawie powołania członków stałych komisji Rady Miejskiej :
Kozłowski Michał – przypomniał, że na poprzedniej sesji radna Dorota Rusiłowicz złożyła rezygnację z pracy w Komisji Infrastruktury,
uchwałę Nr XXVI/255/09 w sprawie jw.
podjęto przy 9 głosach za
i 2 wstrzymujących się od głosowania,
zał. nr 15
i) w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Supraśl :
Piekarska Barbara – zreferowała temat,
uchwałę Nr XXVI/256/09 w sprawie jw.
podjęto jednogłośnie,
(w głosowaniu uczestniczyło 13 radnych)
zał. nr 16
j) w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na dofinansowanie zadania „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1433 B na odcinku ul.Cieliczańskiej w Supraślu” :
Kozłowski Michał – odczytał projekt uchwały,
uchwałę Nr XXVI/257/09 w sprawie jw.
podjęto przy 13 głosach za
i 2 wstrzymujących się od głosowania,
zał. nr 17
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kozłowski Michał – postawił wniosek o wprowadzenie do porządku obrad uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy na okres przekraczający rok budżetowy,
stanowisko Rady – za wprowadzeniem do porządku
dziennego powyższej uchwały głosowało 15 radnych,
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kozłowski Michał – odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy na okres przekraczający rok budżetowy (dot. bulwaru) ,
uchwałę Nr XXVI/258/09 w sprawie jw.
podjęto jednogłośnie,
(w głosowaniu uczestniczyło 15 radnych)
zał. nr 18
Ad.8
Interpelacje i zapytania radnych :
Dobrowolski Radosław – złożył dwie interpelacje na piśmie,
Pankiewicz Piotr – poruszył sprawę wycinki drzew przy ul.Ziemiańskiej, zapytał czy ta wycinka została wstrzymana, czy zrobiono zdjęcia, czy zrobiono inwentaryzację już wyciętych drzew ,
- prawdopodobnie Urząd wysłał pismo do Pana Brzozowskiego, ale niestety nie ma potwierdzenia, że Pan Brzozowski to pismo otrzymał,
Anisimowicz Walerian – stwierdził, że w tej sprawie jest prowadzone normalne postępowanie
administracyjne,
Pankiewicz Piotr – zapytał czy są już widoczne jakiekolwiek symptomy obniżki dochodów, w związku z aktualną sytuacją w kraju,
Majewska Lucyna – stwierdziła, że na razie nie ma żadnych informacji w tej materii, w tej chwili zamykany jest stary rok,
Pankiewicz Piotr – zapytał co się dzieje z domem przy ul.Zaścianki 3,
Anisimowicz Walerian – wyjaśnił, że w ostatnim czasie nic istotnego w tej sprawie się nie zdarzyło i chyba w najbliższym czasie zostanie już wysłane pismo do nadzoru budowlanego,
Pankiewicz Piotr – zapytał co z mapą przy Szosie Baranowickiej,
Piekarska Barbara – stwierdziła, że nawet dobrze się stało, że tej mapy wcześniej nie było, ponieważ jest już Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie likwidacji nazwy kol.Zaścianki, kol.Grabówka i kol.Sobolewo,
Kozłowski Michał – przedstawił pismo mieszkańców ul.Klonowej i Ottawskiej odnośnie opracowywanego aktualnie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (zał. nr 19),
- przedstawił pismo Posła Krzysztofa Jurgiela w sprawie interwencji Pana Henryka Topolewicza odnośnie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w Sowlanach (zał. nr 20),
- odczytał propozycję odpowiedzi na to pismo (zał. nr 21) ,
opinia Rady – za akceptacją przedstawionej propozycji
odpowiedzi głosowało 8 radnych, przeciw 1
i 6 wstrzymało się od głosowania,
Kozłowski Michał – odczytał propozycję odpowiedzi dla Pana Karpowicza (zał. nr 22),
- odczytał Zarządzenie o uznaniu za pokrzywdzonego Radę Miejską w Supraślu wydane przez Prokuraturę Rejonową w Białymstoku (zał. nr 23),
- poinformował również, że wpłynęło pismo od mieszkańców ul.Paryskiej w Grabówce sugerujące w jakim sposób można poprawić ich drogę,
Pankiewicz Wiesław – zapytał Burmistrza czy zastanawiał się jak polepszyć życie mieszkańcom Henrykowa skąd dzieci do szkoły musza iść kilka kilometrów,
- zapytał czy ktoś zwrócił uwagę, że ul.Gruszkowa na długości około 400 m ma 6 m szerokości i nie ma żadnego placu manewrowego,
Gryc Alina – poinformowała, że jest problem z I strefą, która sięga, aż do cerkwi przy Szosie Baranowickiej, ale tabliczki nie zostały zmienione i kontrolerzy straszą ludzi mandatami,
Burmistrz – obiecał, że będzie w tej sprawie interweniował,
Matowicki Jan – zapytał czy zostały już uregulowane sprawy własnościowe drogi dojazdowej do pól i czy Burmistrz wystąpił już do Marszałka o dofinansowanie,
Burmistrz – wyjaśnił, że sprawy geodezyjne nie są jeszcze zakończone, ale jest to już końcówka, natomiast do Marszałka zostanie złożony wniosek na Sobolewo i na Karakule,
Sadowski Daniel – zapytał Burmistrza czy to prawda, że od nowego semestru zmieniają się zasady dowozu dzieci z Ciasnego do szkoły w Ogrodniczkach,
Burmistrz – wyjaśnił, że zasady się nie zmieniają, a zmiana polega jedynie na tym, że od 1 lutego dzieci będą dojeżdżały 13-tką i nie potrzebna będzie już opieka, ponieważ dzieci będą wysiadały i wsiadały nie na ul.Białostockiej, tylko na ul.Szkolnej, tuż przy szkole,
Sadowski Daniel – zapytał co będzie z dziećmi 6-cio letnimi, które zgodnie z ustawą muszą być dowożone bezpłatnie, lub powinno się im zwracać koszty dojazdu, czy są na to pieniądze w budżecie,
Burmistrz – stwierdził, że przyjmuje to do wiadomości i zorientuje się jak to wygląda pod względem prawnym,
Dobrowolski Radosław – poinformował , że tuż za mostkiem na ul.Nowy Świat ktoś nawiózł dużo czarnoziemu, zniekształca to charakter tego miejsca i szpetnie wygląda,
- poprosił Burmistrza aby zainteresował się ta sprawą,
Burmistrz – wyjaśnił, że ta osoba zgłosiła się do niego z zapytaniem czy może ten czarnoziem wywozić,
- odpowiedział jej, że nie widzi przeszkód pod warunkiem, że wszystko zostanie uzgodnione z Parkiem Krajobrazowym,
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ad.9
Wolne wnioski :
Dziemiańczuk Feliks – zapytał dlaczego jako sołtys nic nie widział na temat ankiety w sprawie odnawialnych źródeł energii,
- poinformował, że nie otrzymuje odpowiedzi na pisma wysłane drogą elektroniczną,
- poruszył sprawę naprawy drogi do Bagnówki, która w dalszym ciągu jest nieprzejezdna, przywieziono tam wprawdzie 6 wywrotek żwiru i rozplantowano, ale niewiele to dało, jego zdaniem potrzeba tam jeszcze około 30 wywrotek żwiru,
- stwierdził, że autobusy MPK jeżdżą do Ciasnego prawie puste, ponieważ zmieniono godziny kursowania,
- zwrócił uwagę, że Urząd za utrzymanie telefonów komórkowych płaci rocznie około 6 tys. zł , gdy tymczasem sołtysom zabrano nawet abonament,
Piekarska Barbara – odnośnie telefonów komórkowych wyjaśniła, że sumie jest ich w Urzędzie tylko kilka i mają je głównie kierownicy, a 500 zł miesięcznie w całym Urzędzie to chyba nie jest zbyt duża kwota,
- jeżeli zaś chodzi o abonament sołtysów, to nikt go nie zabierał, tylko zmieniły się przepisy i gmina nie mogła już go opłacać,
Pankiewicz Piotr – zapytał czy poczyniono już jakieś czynności w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rowu melioracyjnego w Zaściankach,
Burmistrz – wyjaśnił, że na razie zostały wysłane pisma do wszystkich właścicieli działek,
Pankiewicz Wiesław – poinformował, że ciągle nie palą się lampy na ul.Bobrowskiej,
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ad.10
Odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji :
nie było
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ad.11
Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji :
protokół z ostatniej sesji przyjęto jednogłośnie
(w głosowaniu uczestniczyło 10 radnych)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ad.12
Zakończenie :
W związku z wyczerpaniem porządku dziennego na tym o godz.2000 sesję zakończono.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Protokołował : Przewodniczący Rady
Marian Brajczewski
mgr inż. Michał Kozłowski
Metryka strony