PROTOKÓŁ NR XIX/08
PROTOKÓŁ NR XIX/08
XIX SESJI RADY MIEJSKIEJ W SUPRAŚLU
w dniu 26 czerwca 2008 r.
XIX sesja Rady Miejskiej odbyła się w Urzędzie Miejskim w Supraślu. Otworzył ją o godz.1400 Przewodniczący Rady Pan Michał Kozłowski. Stwierdził, że na stan 15 radnych w sesji uczestniczy 13 radnych, co stanowi quorum przy którym Rada może obradować i podejmować uchwały (w trakcie sesji przybyły jeszcze 2 osoby).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kozłowski Michał — przedstawił propozycję porządku dziennego,
stanowisko Rady — jednogłośnie za przyjęciem
następującego porządku dziennego:
(w głosowaniu uczestniczyło 13 radnych)
-
Otwarcie obrad- przyjęcie porządku dziennego
-
Sprawozdanie z działalności Burmistrza od ostatniej sesji.
-
Sprawozdanie z działalności stałych komisji rady od ostatniej sesji.
-
Rozpatrzenie skargi mieszkańców ul.Sekwojowej w Grabówce.
-
Podjęcie uchwał :
a) w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gminy Supraśl (zabudowa usługowo-mieszkaniowa w Zaściankach),
b) w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Supraśl,
c) w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 r.
d) w sprawie zatwierdzenia zestawienia przychodów i wydatków GFOŚiGW na 2008
e) w sprawie uchwalenia Planu Inwestycyjnego gminy Supraśl na lata 2009-2013,
f) w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia zasad gospodarki nieruchomościami należącymi do zasobu Gminy Supraśl,
g) w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny nieruchomości,
h) w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa) przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży,
i) w sprawie zmiany uchwały w sprawie zasad przyznawania stypendiów im.Józefiny Zachert dla szczególnie uzdolnionych uczniów Gminy Supraśl,
j) w sprawie przystąpienia Gminy Supraśl do Lokalnej Grupy Działania,
k) w sprawie wystąpienia z wnioskiem o prawo posługiwania się Znakiem Promocyjnym Zielone Płuca Polski,
l) w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Supraśl.
6. Interpelacje i zapytania radnych.
7. Wolne wnioski.
8. Odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji.
9. Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji.
10. Zakończenie.
Ad.2
Sprawozdanie z działalności Burmistrza od ostatniej sesji (zał. nr 2) :
Burmistrz — m.in. poinformował, że w międzyczasie przyszło postanowienie Prokuratury w sprawie umorzenia śledztwa dot. rozkopania grobli,
- poinformował również o złożeniu odwołania do Ministerstwa Kultury w sprawie wpisania do rejestru zabytków części grobli i tzw. stawu młyńskiego,
Kozłowski Michał — poinformował, że były prowadzone rozmowy ze Starostą w sprawie złożenia wspólnego wniosku do programu szwajcarskiego,
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ad.3
Sprawozdanie z działalności stałych komisji rady od ostatniej sesji :
Winsko Tadeusz — złożył sprawozdanie z posiedzenia Komisji Finansowo-Budżetowej,
Pankiewicz Piotr — złożył sprawozdanie z posiedzenia Komisji Infrastruktury,
Fidziukiewicz Zdzisław — złożył sprawozdanie z 2 posiedzeń Komisji ds. Uzdrowiska ... ,
Greś Roman — złożył sprawozdanie z posiedzenia Komisji Stypendialnej im.Józefiny Zachert,
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ad.4
Rozpatrzenie skargi mieszkańców ul.Sekwojowej w Grabówce :
Kozłowski Michał — zreferował temat,
- m.in. stwierdził, że ta skarga jest w zasadzie komentarzem do pracy Rady Miejskiej , ponieważ żadnych nowych faktów nie przedstawia,
Karpowicz Tadeusz — postawił wniosek aby komisja Rady ponownie się tą sprawą zajęła,
Kozłowski Michał — stwierdził, że nie widzi potrzeby kierowania tej skargi do komisji, ponieważ mieszkańcy nie przedstawili żadnych nowych okoliczności, które mogłyby skłonić Radę do zmiany decyzji,
uchwałę Nr XIX/182/08 w sprawie jw.
podjęto przy 5 głosach za, 1 przeciw
i 7 wstrzymujących się od głosowania,
zał. nr 3
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ad.5
Podjęcie uchwał :
a) w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gminy Supraśl (zabudowa usługowo-mieszkaniowa w Zaściankach) :
Hyży-Rydzewska Magdalena — zreferowała temat,
Sawicka Ludmiła — postawiła wniosek aby w § 14 stawka procentowa służąca naliczeniu jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem planu wynosiła, tak jak dotychczas we wszystkich planach miejscowych 30%, a nie 15% jak jest wpisane w projekcie uchwały,
stanowisko Rady — za przyjęciem powyższego wniosku
głosowało 12 radnych, 2 wstrzymało się od głosowania,
uchwałę Nr XIX/183/08 w sprawie jw.
podjęto jednogłośnie,
(w głosowaniu uczestniczyło 14 radnych)
zał. nr 4
b) w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Supraśl :
Hyży-Rydzewska Magdalena — zreferowała temat,
Piekarska Barbara — stwierdziła, że ten plan nie dotyczy tylko miasta Supraśl, ale Uzdrowiska Supraśl i dlatego w projekcie uchwały należy dokonać zmiany i zamiast „miasta Supraśl” wpisać „Uzdrowiska Supraśl”,
Dobrowolski Radosław — stwierdził, że ma zastrzeżenia co do strefy „A” ,
- szkoda mu centrum naszego miasta, szczególnie terenów pomiędzy ul.Spółdzielczą, a ul.Białostocką,
- opowiada się za szukaniem innych rozwiązań, po to aby obronić centrum miasta,
Kozłowski Michał — stwierdził, że 3-krotnie uczestniczył w kongresach Uzdrowisk Polskich i okazuje się, że wszyscy chcą uciekać ze strefy „A” , nikt nie chce mieć strefy „A” w centrum, ponieważ jest ona ograniczeniem dla inwestycji,
- strefa „A” jest terenem tylko na wąskie, specjalistyczne inwestycje przyrodo-lecznicze,
uchwałę Nr XIX/184/08 w sprawie jw.
podjęto przy 12 głosach za
i 3 wstrzymujących się od głosowania,
zał. nr 5
c) w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 r. :
Majewska Lucyna — zreferowała temat,
Pankiewicz Piotr — zapytał dlaczego znowu ujęty jest sięgacz na ul.Pana Tadeusza (10 tys.),
- jak można wydawać tyle pieniędzy na dojazd do jednego domu ,
- dopóki nie będzie zrobiona ul.Rybacka to o tym sięgaczu nie ma co mówić,
Burmistrz — stwierdził, że wcale się przy tym nie upiera, a te środki można przenieść na inny cel,
Pankiewicz Piotr — zaproponował przeniesienie środków z sięgacza ul.Pana Tadeusza na utwardzenie ul.Górka Tomka,
Dobrowolski Radosław — zapytał na co mają pójść dodatkowe środki przeznaczone dla CKiR,
Mielko Cezary — wyjaśnił, że chodzi o zabezpieczenie następujących imprez :
1) Festynu w Grabówce,
2) 30-lecia „Żurawinek” w Ogrodniczkach,
3) Festiwalu „Gloria” w Supraślu,
4) „Uroczyska”
Pankiewicz Wiesław — złożył wniosek aby przesunąć 31.588,- zł z ul.Miłej i ul.Łagodnej na utrzymanie dróg, okazało się bowiem, że nie ma już pieniędzy na żwirowanie dróg,
Kozłowski Michał — zaproponował przegłosowanie wniosku radnego Wiesława Pankiewicza aby przesunąć 31.598,- zł z ul.Miłej i ul.Łagodnej w Sobolewie na żwirowanie dróg,
opinia Rady — jednogłośnie za przyjęciem
powyższego wniosku,
(w głosowaniu uczestniczyło 15 radnych)
Kozłowski Michał — zaproponował przegłosowanie wniosku radnego Piotra Pankiewicza o przeniesienie środków z projektu sięgacza ul.Pana Tadeusza na utwardzenie ul.Górka Tomka,
opinia Rady — jednogłośnie za przyjęciem
powyższego wniosku,
(w głosowaniu uczestniczyło 15 radnych)
Kozłowski Michał — zaproponował przegłosowanie całej uchwały łącznie z przyjętymi poprawkami,
uchwałę Nr XIX/186/08 w sprawie jw.
podjęto przy 14 głosach za
i 1 wstrzymującym się od głosowania,
zał. nr 6
d) w sprawie zatwierdzenia zestawienia przychodów i wydatków GFOŚiGW na 2008 :
Majewska Lucyna — zreferowała temat,
uchwałę Nr XIX/187/08 w sprawie jw.
podjęto jednogłośnie
(w głosowaniu uczestniczyło 14 radnych),
zał. nr 7
e) w sprawie uchwalenia Planu Inwestycyjnego gminy Supraśl na lata 2009-2013 :
Burmistrz — zreferował sprawę,
- m.in. wyjaśnił, że w stosunku do poprzedniej uchwały nic się nie zmieniło, na prośbę Marszałka uszczegółowiono jedynie klasyfikację,
uchwałę Nr XIX/188/08 w sprawie jw.
podjęto przy 11 głosach za
i 1 wstrzymującym się od głosowania
zał. nr 8
f) w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia zasad gospodarki nieruchomościami należącymi do zasobu Gminy Supraśl :
Niewińska Małgorzata — zreferowała temat (zmieniła się ustawa o gospodarce nieruchomościami i zgodnie z zaleceniami Wojewody istnieje konieczność zmiany naszej uchwały),
uchwałę Nr XIX/185/08 w sprawie jw.
podjęto przy 11 głosach za
i 1 wstrzymującym się od głosowania
zał. nr 9
g) w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny nieruchomości :
Piekarska Barbara — poinformowała, że ta uchwała jest konsekwencją, uchwały podjętej przed chwilą,
uchwałę Nr XIX/189/08 w sprawie jw.
podjęto przy 12 głosach za
i 1 wstrzymującym się od głosowania
zał. nr 10
h) w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa) przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży :
Piekarska Barbara — zreferowała temat,
- m.in. wyjaśniła, że w tej chwili jest 30 punktów sprzedaży napojów alkoholowych do spożycia poza miejscem sprzedaży i wszystkie są wykorzystane (uchwała z 2003 r.),
- istnieje potrzeba zwiększenia ilości punktów do 40,
uchwałę Nr XIX/190/08 w sprawie jw.
podjęto przy 14 głosach za i 1 przeciw,
zał. nr 11
i) w sprawie zmiany uchwały w sprawie zasad przyznawania stypendiów im.Józefiny Zachert dla szczególnie uzdolnionych uczniów Gminy Supraśl :
Greś Roman — zreferował temat ,
uchwałę Nr XIX/191/08 w sprawie jw.
podjęto przy 13 głosach za
i 1 wstrzymującym się od głosowania,
zał. nr 12
j) w sprawie przystąpienia Gminy Supraśl do Lokalnej Grupy Działania :
Kozłowski Michał — odczytał projekt uchwały ,
uchwałę Nr XIX/192/08 w sprawie jw.
podjęto jednogłośnie
(w głosowaniu uczestniczyło 15 radnych),
zał. nr 13
k) w sprawie wystąpienia z wnioskiem o prawo posługiwania się Znakiem Promocyjnym Zielone Płuca Polski :
Wolfram Krzysztof — zreferował temat,
uchwałę Nr XIX/193/08 w sprawie jw.
podjęto jednogłośnie
(w głosowaniu uczestniczyło 13 radnych),
zał. nr 14
l) w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Supraśl :
Piekarska Barbara — zreferowała temat,
- m.in. stwierdziła, że powyższy projekt uchwały został przygotowany ze względu na liczne skargi mieszkańców,
- okazuje się, że coraz więcej osób jest uczulonych na użądlenia, a to z kolei związane jest z długotrwałym leczeniem,
- przypomniała, że w tej chwili ule mogą stać nie mniej jak 10 m od granicy sąsiada, ale przecież te 10 m dla pszczół nie jest żadną odległością,
Winsko Tadeusz — zwrócił uwagę, że jeżeli nawet siedlisko będzie miało kilka tysięcy metrów kwadratowych, ale jego szerokość będzie np. nie większa jak kilkadziesiąt metrów , to już nie spełni tego warunku „100 metrów od granicy nieruchomości” ,
- zaproponował aby ta odległość 100 m była liczona od zabudowań sąsiada, a nie od granicy nieruchomości,
Fidziukiewicz Zdzisław — stwierdził, że przy takim zapisie (100 m) żaden sąsiad na pewno nie będzie miał pretensji,
Burmistrz — zaproponował aby te 100 m liczyć od zamieszkałego budynku,
Pankiewicz Piotr — zaproponował aby ta odległość była liczona od linii zabudowy,
Kozłowski Michał — zaproponował 100 m od granicy nieruchomości na obszarze zabudowanym,
Kozłowski Michał — zaproponował przegłosowanie projektu uchwały, którą radni otrzymali w materiałach na sesję,
uchwałę Nr XIX/194/08 w sprawie jw.
podjęto przy 8 głosach za, 2 przeciw
i 4 wstrzymujących się od głosowania,
zał. nr 15
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ad.6
Interpelacje i zapytania radnych :
Sawicka Ludmiła — poprosiła o odpowiedź na piśmie na następujące pytania odnośnie żwirowania dróg :
1) kto podjął decyzję o żwirowaniu ul. Szpaczej,
2) dlaczego nie byli o tym poinformowani ani radni, ani Rada Sołecka,
3) poprosiła o zestawienie na piśmie finansowego rozliczenia za żwirowanie i gruz z imiennym wskazaniem wykonawców,
- ponadto jest zwolennikiem powołania specjalnej komisji, która by sprawdziłaby stan środków na żwirowanie dróg w tym roku,
Burmistrz — stwierdził, że naprawę ul.Szpaczej zleciła sama Pani Sawicka,
Sawicka Ludmiła — stwierdziła, że naprawę tak, ale nie budowę, bo przecież 45 wywrotek gruzu do dwóch nowo-budujących się domów to już nie naprawa drogi, tylko budowa,
Matowicki Jan — zapytał się do kiedy ważny był projekt ul.Zagórnej,
Burmistrz — wyjaśnił, że 2 lata od chwili zakończenia pierwszego odcinka,
Matowicki Jan — zapytał kiedy będzie uruchomiona kwota 50 tys. zł na plan zagospodarowania przestrzennego w Sowlanach,
Burmistrz — stwierdził, że do września postara się aby Urząd zajął się tym tematem,
Matowicki Jan — zapytał kiedy zostanie zlikwidowany śmietnik w Sowlanach,
Burmistrz — wyjaśnił, że jest uzgodnienie z Powiatem, że ziemia z korytowania ul.Sosnowej i ul.Żwirowej będzie wywożona właśnie na zasypanie tego śmietnika,
Pankiewicz Wiesław — przypomniał, że już dawno prosił o mapki danego okręgu wyborczego i do dzisiaj tych mapek nie ma,
Piekarska Barbara — wyjaśniła, że w tej chwili geodezja ma szereg bardzo pilnych spraw do załatwienia i dlatego prosi o jeszcze trochę cierpliwości,
- obiecała, że do końca roku te mapki zostaną zrobione,
Ad.7
Wolne wnioski :
Pankiewicz Piotr — po raz kolejny zaapelował aby w ramach gwarancji zająć się naprawą chodników na ul.Zaścianki (od ul.Kasztelańskiej do ul.Górka Tomka) ,
- odnośnie pętli autobusowej na końcowym przystanku linii nr 1, należy uporządkować ten teren, a jednocześnie poprosić PKP o położenie płyt na tory,
Burmistrz — wyjaśnił, że Urząd pisał już pisma do PKP w tej sprawie, ale zaproponowali nam budowę kładki nad torami, oczywiście na koszt gminy,
Pankiewicz Piotr — poinformował, że przy wjeździe na ul.Afrykańską (od strony Szosy Baranowickiej) rozmyło chodniki, które nie były zabezpieczone cementem,
Winsko Tadeusz — zapytał czy już ustalono coś z Powiatem w sprawie drogi do Surażkowa,
Kozłowski Michał — wyjaśnił, że na razie jeszcze żadnych konkretnych decyzji nie podjęto,
Winsko Tadeusz — poruszył sprawę Komisji Budżetowo-Gospodarczej, stwierdził, że nie wie już jak ją prowadzić, żeby po posiedzeniu Komisji, na sesji nie były wprowadzane nowe zmiany,
- na razie uzgodniono, że Komisja Budżetowa będzie spotykała się przed sesją dwukrotnie, raz po to aby dowiedzieć się jakie zmiany do budżetu zamierza wprowadzić Burmistrz i drugi raz tuż przed sesją, po to aby zaopiniować ostateczną wersję projektu zmian,
- jeżeli to nie zda egzaminu, to nie bardzo widzi sens dalszego funkcjonowania tej komisji,
Berendt Jerzy — stwierdził, że koniecznie należy naprawić ulicę Cieliczańską od skrzyżowania z ul.Nowy Świat w kierunku do „czerwonego krzyża”,
- trelinka na tym odcinku była wielokrotnie przekładana i w tej chwili jezdnia jest tam w katastrofalnym stanie,
Gryc Alina — stwierdziła, że radni otrzymali na piśmie informację odnośnie żwirowania dróg, ale z informacji tej wynika, że gmina oprócz 390 zł za wywrotkę żużla poniosła jeszcze dodatkowo jakieś koszty za transport (10 tys.),
- poprosiła o wyjaśnienie tej kwestii,
Kubajewska Nina — stwierdziła , że być może jest tam jakiś błąd w informacji, ale trzeba to wyjaśnić,
Piekarska Barbara — stwierdziła, że w poniedziałek będzie już w pracy Pan Anisimowicz i wszystko zostanie wyjaśnione,
W tym momencie Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Michał Kozłowski stwierdził, że musi opuścić obrady i dalsze prowadzenie sesji przekazuje Zastępcy Panu Piotrowi Pankiewiczowi.
Matowicki Jan — zwrócił uwagę, że prawie wszystkie pokrywy na studzienkach w drodze powiatowej się ruszają, co w konsekwencji może doprowadzić do tego, że w końcu taka pokrywa wypadnie i dojdzie do tragedii,
- stwierdził również , że należałoby naprawić „pajęczynę” na asfalcie od strony ul.27 Lipca, aż do Sowlan,
Pankiewicz Piotr — stwierdził, że odnośnie żwirowania dróg, tą sprawą powinna się chyba zająć Komisja Rewizyjna, ponieważ tych nieścisłości jest za dużo,
Sawicka Ludmiła — stwierdziła, że w ubiegłym roku kiedy żwir woził Pan Szczepański, to nie było żadnego problemu, ponieważ z każdą wywrotką do niej dzwonił, natomiast w tym roku osoby, która woziła żwir (żużel) nie widziała na oczy, raz tylko do niej dzwonił,
Karpowicz Tadeusz — stwierdził, że osobiście widział w Urzędzie fakturę na 19 wywrotek żwiru , który był wożony na ul.Jodłową, a już dzisiaj okazuje się, że tej faktury nie ma, została ona wycofana, a w jej miejsce złożono 2 faktury, w tym jedną na inne nazwisko,
Pankiewicz Piotr — poprosił o oficjalne pismo do Rady w tej sprawie,
Karpowicz Tadeusz — stwierdził, że dużo środków wydaje się na Trakt Napoleoński, ale od wielu lat nie ma połączenia nowego osiedla, które tam powstaje z Szosą Baranowicką, trzeba uregulować tam sprawy własnościowe,
- w Gazecie Wyborczej z 22.04.2008 r. Burmistrz informował o pozyskanych środkach z Unii Europejskiej, ponieważ różni się to znacznie od informacji, które posiada, 25 kwietnia zwrócił się pisemnie do Burmistrza, aby szczegółowo wyjaśnił , tę kwestię i do dzisiaj nie otrzymał odpowiedzi,
Burmistrz — stwierdził, że z tego co pamięta Pan Karpowicz otrzymał odpowiedź, że ta sprawa była szczegółowo omawiana na sesji,
Karpowicz Tadeusz — stwierdził, że zbliża się 35 rocznica likwidacji kościoła na ich terenie i należałoby to jakoś uczcić, pisał pismo w tej sprawie do Urzędu, ale do dzisiaj nie otrzymał odpowiedzi,
- w ostatnim Biuletynie Samorządowym Przewodniczący Rady zarzucił mu, że dzieli ludzi według wyznania, w związku z tym prosi Pana Przewodniczącego o uściślenie tej informacji,
- w tym samym Biuletynie Pan Przewodniczący pisze, że protestuję nie uczestnicząc w sesjach, ale nie pisze dlaczego prowadzi ten protest,
- sprawa z nazwami ulic ciągnie się już od dawna (brak tablic z nazwami ulic),
- 15 czerwca odbyło się spotkanie Burmistrza z mieszkańcami Supraśla, na tym spotkaniu Pan Michał Kozłowski słusznie stwierdził, że środki Unijne w większości trafiają do Supraśla, a nie w teren,
- stwierdził, że sołtysi nic nie wiedzieli o pielgrzymce do Lichenia,
Pyłkowski Mikołaj — poinformował, że na ul.Kasztanowej zapadł się polbruk, na ul.Letniej należy poprawić chodnik,
Dziemiańczuk Feliks — stwierdził, że droga przy wysypisku kiedyś była gminna, potem przekwalifikowano ją na powiatową, a tymczasem drogę nieutwardzoną również przy wysypisku przekazano dla gminy,
- jak można było oddać ponad 8 tys. m2 drogi utwardzonej, w zamian na około 1,5 ha drogi nieprzejezdnej i nieutwardzonej,
- zdaniem Starosty zostało to zrobione w uzgodnieniu z gminą,
- zapytał Burmistrza dlaczego od tej decyzji nie odwołał się do Wojewody,
- zapytał czyją drogą jest ul.Żwirowa i Sosnowa w Ogrodniczkach,
Burmistrz — wyjaśnił, że są to ulice powiatowe,
Grabowski Sławomir — wyjaśnił, że o tym jakie drogi są drogami powiatowymi decyduje ustawa i żadne odwołanie do Wojewody niczego by nie zmieniło,
Dziemiańczuk Feliks — stwierdził, że jego zdaniem w tej sprawie zostały sfałszowane dokumenty,
Pankiewicz Piotr — stwierdził, że skoro Pan Dziemiańczuk zarzuca fałszowanie dokumentów, to powinien z tym pójść do Prokuratury,
Sadowski Daniel — poprosił aby ziemia z ul.Żwirowej i ul.Sosnowej w pierwszej kolejności była wywożona na boisko za remizą strażacką,
Burmistrz — stwierdził, że na to boisko to zabrakło by ziemi z kilku dróg, a sprawa zasypania wysypiska jest sprawą ważniejszą,
Sawicka Ludmiła — stwierdziła, że Burmistrz na ich terenie robi tylko to co sam chce, a nie to co chcą radni, czy sołtysi i na czym im najbardziej zależy,
Pankiewicz Piotr — stwierdził, że Burmistrz jest organem wykonawczym i powinien wykonywać wolę Rady, ale ponieważ ma pewność, że Rada zawsze zrobi tak jak on chce, więc dochodzi do takich sytuacji, o których mówili : radna Ludmiła Sawicka, radny Wiesław Pankiewicz, czy sołtysi : Tadeusz Karpowicz i Feliks Dziemiańczuk,
- dopóki Burmistrz jest silny siłą Rady, to będzie robił co będzie chciał,
- po prostu Burmistrz wie, że ma większość w Radzie,
- zwrócił uwagę ile zmian w budżecie inwestycyjnym od 27.12.2007 r. nastąpiło nie z winy radnych,
- wrócił do sytuacji z przed 2 miesięcy kiedy to skarga na Burmistrza była rozpatrywana przez Burmistrza, napisał w tej sprawie do „Wspólnoty” i otrzymał odpowiedź, że wątpliwe jest aby w takim przypadku Burmistrz mógł zaproponować projekt uchwały, która go bezpośrednio dotyczy, ponieważ nikt nie może być sędzią we własnej sprawie,
- jego zdaniem w tej chwili Rada została przez Burmistrza praktycznie ubezwłasnowolniona,
- przez takie postępowanie Burmistrz doprowadził do sytuacji, że w tej chwili w Radzie „wrze” ,
- zapytał co się stanie jeżeli Burmistrz straci większość w Radzie i nie będzie żadnej współpracy pomiędzy organem wykonawczym, a organem uchwałodawczym,
Kubajewska Nina — zapytała kiedy zacznie się budowa kanału burzowego na ul.Dębowej,
Burmistrz — stwierdził, że jeszcze co najmniej 2 tygodnie potrwa opracowywanie dokumentacji,
Kubajewska Nina - poprosiła o nawożenie żwiru lub tłucznia na następujące ulice : Mokrą, Kwiatową, Różaną, Ottawską, Wąską, Szczęśliwą, Leśną,
- poprosiła o zwałowanie boiska przy ul.Jodłowej, ponieważ 5 lipca ma się tam odbyć festyn rodzinny,
Berendt Jerzy — stwierdził, że czasami polemika, czy wymiana poglądów na sesji sprowadza się do jarmarku,
- to Rada Miejska powinna wytyczać kierunki rozwoju gminy, a tymczasem całą inicjatywę w tym zakresie przejął Burmistrz,
- aktywny udział radnych w sesji i zadawanie pytań pełni jednocześnie funkcję kontrolną Burmistrza,
- nie może być tak, żeby radny błagał Burmistrza o wywrotkę żwiru,
Dziemiańczuk Feliks — wyjaśnił, że fałszerstwa o którym mówił dopuszczono się w Starostwie, a nie w Urzędzie w Supraślu i na pewno nie miał tu na myśli p.Grabowskiego,
Sadowski Daniel — poprosił o sprzątnięcie piasku z ul.Polnej,
Pankiewicz Piotr — stwierdził, że pozamiatania wymaga również ul.Zaścianki,
Kubajewska Nina — poprosiła o sprzątnięcie ul.Górnej,
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ad.8
Odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji :
nie zgłoszono
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ad.9
Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji :
protokół z ostatniej sesji przyjęto jednogłośnie,
(w głosowaniu uczestniczyło 10 radnych)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ad.10
Zakończenie :
W związku z wyczerpaniem porządku dziennego na tym o godz.1930 sesję zakończono.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Protokołował : Przewodniczący Rady
Marian Brajczewski
mgr inż. Michał Kozłowski
Metryka strony