PROTOKÓŁ NR XXII/08

PROTOKÓŁ NR XXII/08 XXII SESJI RADY MIEJSKIEJ W SUPRAŚLU w dniu 30 października 2008 r.

PROTOKÓŁ NR XXII/08

XXII SESJI RADY MIEJSKIEJ W SUPRAŚLU

w dniu 30 października 2008 r.


XXII sesja Rady Miejskiej odbyła się w Urzędzie Miejskim w Supraślu. Otworzył ją o godz.1400 Przewodniczący Rady Pan Michał Kozłowski. Stwierdził, że na stan 15 radnych w sesji uczestniczy 14 radnych, co stanowi quorum przy którym Rada może obradować i podejmować uchwały (w trakcie sesji przybyła jeszcze 1 osoba).


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kozłowski Michał – przedstawił propozycję porządku dziennego,

Dobrowolski Radosław – przedstawił projekt uchwały Rady Miejskiej „w sprawie zasad korzystania z niektórych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej, sposobu ustalania opłat za ich korzystanie oraz powierzenia Burmistrzowi Supraśla uprawnienia do stanowienia o ich wysokości” (zał. nr 2) podpisany przez grupę 9 radnych, prosząc o wprowadzenie tej uchwały do porządku dziennego,

Matowicki Jan – postawił wniosek o zdjęcie z porządku dziennego pkt 8 „i” w sprawie uchylenia uchwały Nr XLII/379/06 z dnia 29 czerwca 2006 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Sowlany,

Majewska Lucyna – poprosiła o wprowadzenie do porządku dziennego uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umów na okres przekraczający rok budżetowy,

- wyjaśniła, że projekt tej uchwały radni otrzymali razem z materiałami na sesję,

Kozłowski Michał – odnośnie wniosku radnego Dobrowolskiego wyjaśnił, że potrzebna jest opinia Radcy Prawnego i Rady Sportu, która m.in. w tym celu została powołana,

Fidziukiewicz Zdzisław – stwierdził, że tym tematem zajmowała się również Komisja ds. Uzdrowiska i jego zdaniem projekt przedstawiony przez p.Dobrowolskiego w większości pokrywa się z tym , co było omawiane na komisji,

Pankiewicz Piotr – zapytał jaka jest przyczyna, że ten projekt jest w trybie pilnym wprowadzany pod obrady sesji,

Dobrowolski Radosław – wyjaśnił, że o ustalenie takiego regulaminu zabiegał od dawna,

Piekarska Barbara – potwierdziła, że na ostatnim posiedzeniu Komisji ds. Uzdrowiska na ten temat dyskutowano i nawet poczyniono już pewne ustalenia,

- poinformowała, że jest to w kompetencji Burmistrza i jest nawet rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody w podobnej sprawie,

- stwierdziła, że na ukończeniu jest już zarządzenie Burmistrza w tej sprawie oraz regulamin,

- dodała, że regulamin został przekazany do zaopiniowania Radzie Sportu,

- w związku z powyższym nie widzi potrzeby wprowadzania tej uchwały na dzisiejszą sesję,

Kubajewska Nina – wyjaśniła, że projekt tej uchwały powstał, ponieważ jej zdaniem i nie tylko jej zdaniem 130 zł za jedno wejście na 1,5 godz. na salę, to stanowczo za drogo,

- jej zdaniem mogłoby to pójść normalną drogą prawną, tylko żeby piłkarze z Grabówki mogli od 1 listopada wejść na halę i żeby ta cena nie była tak wysoka,

Winsko Tadeusz – stwierdził, że nie może głosować nad uchwałą, której nie zna i która nie była zaopiniowana przez Radcę Prawną,

Kozłowski Michał – poprosił o przegłosowanie wniosku zgłoszonego w imieniu grupy radnych przez p.Dobrowolskiego,


stanowisko Rady – za wprowadzeniem dodatkowego punktu

zgodnie z wnioskiem p.Dobrowolskiego głosowało 2 radnych,

przeciw 6 i 6 wstrzymało się od głosowania,



Kozłowski Michał – poprosił o przegłosowanie wniosku radnego Matowickiego o zdjęcie z porządku dziennego pkt 8 „i” w sprawie uchylenia uchwały Nr XLII/379/06 z dnia 29 czerwca 2006 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Sowlany,


stanowisko Rady – za przyjęciem wniosku radnego Matowickiego

głosowało 5 radnych, przeciw 6 i 3 wstrzymało się od głosowania,




Kozłowski Michał – poprosił o przegłosowanie propozycji zgłoszonej przez p.Lucynę Majewską o wprowadzenie do porządku dziennego uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umów na okres przekraczający rok budżetowy,


stanowisko Rady – za przyjęciem powyższej propozycji

głosowało 12 radnych, przeciw 1 i 1 wstrzymał się

od głosowania,




Kozłowski Michał – poprosił o przegłosowanie całego porządku dziennego łącznie z przyjętymi poprawkami,


stanowisko Rady – za przyjęciem całego porządku dziennego

głosowało 13 radnych, 1 wstrzymał się od głosowania,


Kozłowski Michał – stwierdził, że w związku z powyższym przyjęto następujący porządek dzienny :


  1. Otwarcie obrad - przyjęcie porządku dziennego

  2. Sprawozdanie z działalności Burmistrza od ostatniej sesji.

  3. Sprawozdanie z działalności stałych komisji rady od ostatniej sesji.

  4. Rozpatrzenie skargi P.Szymona Kandyby.

  5. Rozpatrzenie skargi P.Jerzego Kubiaka.

  6. Rozpatrzenie wezwania do usunięcia naruszenia interesu prawnego.

  7. Informacja w sprawie oświadczeń majątkowych radnych za 2007 r.

  8. Podjęcie uchwał :

    1. w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 r.

    2. w sprawie podatku od środków transportowych,

    3. w sprawie zatwierdzenia taryf i ustalenia dopłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków komunalnych,

    4. w sprawie wysokości ekwiwalentu przysługującego członkom ochotniczej straży pożarnej,

    5. w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny nieruchomości,

    6. w sprawie upoważnienia Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Supraślu,

    7. w sprawie przyjęcia Programu współpracy Gminy Supraśl z organizacjami pozarządowymi,

    8. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gminy Supraśl (zabudowa usługowo-mieszkaniowa w Zaściankach),

    9. w sprawie w sprawie uchylenia uchwały Nr XLII/379/06 Rady Miejskiej w Supraślu z dnia 29 czerwca 2006 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Sowlany,

    10. w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umów na okres przekraczający rok budżetowy.

  9. Przyjęcie protokołu kontroli Komisji Rewizyjnej.

  10. Interpelacje i zapytania radnych.

  11. Wolne wnioski.

  12. Odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji.

  13. Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji.

  14. Zakończenie.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ad. 2


Sprawozdanie z działalności Burmistrza od ostatniej sesji (zał. nr 3) :


Burmistrz – poinformował, że w międzyczasie rozpoczęto budowę zatoki autobusowej w Ogrodniczkach,

- w tym tygodniu powinna być zakończona naprawa drogi do Surażkowa


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ad.3


Sprawozdanie z działalności stałych komisji rady od ostatniej sesji :


Winsko Tadeusz – złożył sprawozdanie z posiedzenia Komisji Budżetowo-Gospodarczej,

Pankiewicz Piotr – złożył sprawozdanie z posiedzenia Komisji Infrastruktury,

Fidziukiewicz Zdzisław – złożył sprawozdanie z posiedzenia Komisji ds. Uzdrowiska ...


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ad.4


Rozpatrzenie skargi P.Szymona Kandyby (zał. nr 4) :


Piekarska Barbara – zreferowała temat,

Fidziukiewicz Zdzisław – stwierdził, że nie widzi tu żadnej winy Urzędu, ale na pewno trzeba poczynić starania aby temu człowiekowi pomóc,

Kozłowski Michał – zaproponował aby oddalić tę skargę uznając ją za bezzasadną,


uchwałę Nr XXII/210/08 w sprawie jw.

podjęto przy 10 głosach za, 1 przeciw

i 2 wstrzymujących się od głosowania,

zał. nr 5


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ad.5


Rozpatrzenie skargi P.Jerzego Kubiaka (zał. nr 6) :


Soroka Marek – zreferował temat,

Pankiewicz Piotr – zapytał jakie jest stanowisko Komisji Rewizyjnej w tej sprawie,

- jego zdaniem nie może być tak, że Burmistrz rozpatruje skargę na samego siebie,

- odczytał stanowisko „Wspólnoty” na ten temat,

Niewińska Małgorzata – wyjaśniła, że Burmistrz wcale nie rozpatruje skargi, a przedstawia jedynie swoje stanowisko,

- poprosiła o zwrócenie uwagi na fakt, że w projekcie uchwały nie ma rozstrzygnięcia,

- skargę rozpatruje Rada Miejska, która po wysłuchaniu stanowiska Burmistrza decyduje o sposobie jej rozpatrzenia i może np. tę skargę skierować w ramach postępowania skargowego do rozpatrzenia przez komisję Rady i wcale nie musi to być Komisja Rewizyjna, ale równie dobrze każda inna stała komisja Rady,

Pankiewicz Piotr – stwierdził, że jeżeli Rada podejmie w tej sprawie uchwałę, to on ją zaskarży i wówczas będzie wiadomo kto miał rację,

Dobrowolski Radosław – zaproponował aby przygotować uchwałę o trybie rozpatrywania skarg,

Kozłowski Michał – stwierdził, że przede wszystkim jest przeciwny aby scedować to wszystko na Komisję Rewizyjną, która i tak najwięcej pracuje i jeszcze dodatkowe obciążenie może spowodować, że nie będzie komu w tej komisji pracować,

Sadowski Daniel – zaproponował aby w § 1 projektu uchwały wpisać, że „Rozpatrzenie skargi na Kierownika KZB złożonej przez Pana Jerzego Kubiaka Rada Miejska postanawia przekazać do Komisji Infrastruktury”,

Pankiewicz Piotr – postawił wniosek aby tę skargę rozpatrzyła Komisja Rewizyjna,

Kozłowski Michał – poprosił o przegłosowanie wniosku p.Sadowskiego aby Rada Miejska przekazała do zaopiniowania skargę złożoną przez p.Jerzego Kubiaka na Kierownika KZB dla Komisji Infrastruktury,


stanowisko Rady – za przyjęciem powyższego wniosku

głosowało 9 radnych, przeciw 1 i 3 wstrzymał się od głosowania,


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ad.6


Rozpatrzenie wezwania do usunięcia naruszenia interesu prawnego (zał. nr 7) :


Piekarska Barbara – wyjaśniła, że Rada Miejska powinna teraz zdecydować czy podtrzymuje swoje stanowisko zawarte w uchwale Nr XIX/194/08 z dnia 26 czerwca 2008 r.

- przypomniała, że uchwała ta ustalała, że rodziny pszczele powinny być ustawione w odległości, co najmniej 100 m od granicy nieruchomości w taki sposób, aby wylatujące i przylatujące pszczoły nie stanowiły uciążliwości dla właścicieli nieruchomości sąsiednich, a poprzednio była to odległość 10 m,

Pankiewicz Wiesław – stwierdził, że teraz aby postawić jeden ul pszczeli to trzeba mieć działkę o powierzchni minimum 4 ha ,

Dobrowolski Radosław – stwierdził, że Rada nie powinna popierać głupich i nielogicznych uchwał,

- te 10 m wynikało z tradycji,

Winsko Tadeusz – popierając stanowisko p.Wiesława Pankiewicza stwierdził, że nie tylko pszczoły żądlą i nie tylko na pszczoły ludzie są uczuleni i tylko z tego względu nie można robić takich ograniczeń,

- nie ulega natomiast wątpliwości, że te pasieki powinny być w jakiś sposób zabezpieczone tak , żeby nie utrudniały życia sąsiadom,

Fidziukiewicz Zdzisław – stwierdził, że rzeczywiście pszczoły są bardzo ważnymi i pożytecznymi owadami i dla większości osób nie przeszkadzają, ale musimy również pamiętać o osobach uczulonych,

Kozłowski Michał – zwrócił uwagę, że tego problemu by nie było gdyby pszczelarze reagowali na zgłoszenia osób , które mają z tym problem,

- w samym Supraślu było kilka interwencji i zero reakcji ze strony pszczelarzy,

- jego zdaniem nawet przy tym zapisie o 100 m, to dopóki ktoś nie przekroczy bariery rozsądku i nawet trochę tych uli nie odsunie, to nikt z sąsiadów nie będzie chodził i nie będzie mierzył jaka to jest odległość,

- te 100 m należy traktować jako oręż Urzędu w przypadku gdy będą jakieś interwencje,

Dobrowolski Radosław – postawił wniosek o uznanie tego wezwania za zasadne,

Kozłowski Michał – wnioskował o uznanie wezwania za niezasadne,

stanowisko – za uznaniem wezwania za niezasadne

głosowało 4 radnych, przeciw 6 i 4 wstrzymało się

od głosowania,



Kozłowski Michał – w związku z powyższym poprosił o przegłosowanie całej uchwały uznającej wezwanie za zasadne,


uchwałę Nr XXII/211/08 w sprawie jw.

podjęto przy 7 głosach za, 4 przeciw

i 3 wstrzymujących się od głosowania,

zał. nr 8


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ad.7


Informacja w sprawie oświadczeń majątkowych radnych za 2007 r. (zał. nr 9) :

Informację przedstawiła Zastępca Burmistrza Pani Barbara Piekarska.

Ad.8


Podjęcie uchwał :


a) w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 r. :


Majewska Lucyna – zreferowała temat,

- m.in. poinformowała, że Komisja Budżetowo-Gospodarcza proponuje aby środki przeznaczone na budowę Szkoły Podstawowej w Ogrodniczkach podzielić po połowie, na budowę Sali gimnastycznej w Sobolewie i na budowę szkoły w Ogrodniczkach,

Karpowicz Tadeusz – zapytał ile jest wolnych środków w Grabówce,

Majewska Lucyna – wyjaśniła, że ponad 370 tys. zł ,

Karpowicz Tadeusz – postawił wniosek aby część tych środków przeznaczyć na zrobienie rozjazdu ul.Madryckiej i ul.Europejskiej,

Kozłowski Michał – stwierdził, że w tej chwili jest już za późno na wprowadzenie takiej zmiany, ponieważ projekt tej uchwały został już zaopiniowany przez Komisję Budżetowo-Gospodarczą,

- zaproponował przegłosowanie wniosku Komisji Budżetowo-Gospodarczej w sprawie podziału po połowie środków przeznaczonych, na budowę Sali gimnastycznej w Sobolewie i na budowę szkoły w Ogrodniczkach,


opinia Rady – za przyjęciem wniosku Komisji

Budżetowo-Gospodarczej głosowało 13 radnych,

przeciw 2,



Kozłowski Michał – w związku z powyższym zaproponował przegłosowanie całej uchwały łącznie z przyjętą przed chwilą poprawką,



uchwałę Nr XXII/212/08 w sprawie jw.

podjęto przy 12 głosach za, 2 przeciw

i 1 wstrzymującym się od głosowania,

zał. nr 10





b) w sprawie podatku od środków transportowych :


Majewska Lucyna – zreferowała temat,

- m.in. poinformowała, że średnio wzrost tego podatku wynosi 10 % ,

- poinformowała również, że Komisja Budżetowo-Gospodarcza wnioskuje aby wzrost tego podatku wyniósł 5% (w tych pozycjach gdzie było 10%),

Kozłowski Michał – zaproponował przegłosowanie wniosku Komisji Budżetowo-Gospodarczej ,


opinia Rady – za przyjęciem wniosku Komisji

Budżetowo-Gospodarczej głosowało 11 radnych,

przeciw 1 i 2 wstrzymało się od głosowania,


uchwałę Nr XXII/213/08 w sprawie jw.

podjęto przy 14 głosach za,

i 1 wstrzymującym się od głosowania,

zał. nr 11





c) w sprawie zatwierdzenia taryf i ustalenia dopłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków komunalnych :


Winsko Tadeusz – poinformował, że Komisja Budżetowo-Gospodarcza przyjęła wniosek aby w ogóle nie podwyższać taryf za wodę i ścieki ,

- zwrócił uwagę, że wówczas dotacja z gminy musiała by wynosić 414 tys.

- osobiście jednak optował za tym, aby gmina dopłacała do ścieków 66 gr do 1 m3 i wówczas dotacja gminy wyniosłaby około 200 tys. zł,

- jego zdaniem w ogóle nie podwyższanie cen wody i ścieków doprowadzi do tego, że za rok, czy za dwa lata dotacja gminy będzie wynosiła 600 czy nawet 800 tys. zł ,

- poprosił radnych aby na ten problem spojrzeli trochę realniej,

Pankiewicz Piotr – stwierdził, że jego zdaniem nie może być tak potężnych ubytków wody i ścieków,

- znowu trzeba zacząć to kontrolować,

- zaproponował zrobienie audytu KZB, przecież musi być jakaś przyczyna tych ubytków,

- stwierdził, że może należy wrócić do projektu prywatyzacji KZB,

- zgodził się z propozycją radnego Winsko aby gmina dopłacała 66 gr do 1 m3 ścieków,

Berendt Jerzy – zwrócił uwagę, że na dzień dzisiejszy w całej gminie, aż 560 nieruchomości jest nie podłączonych do kanalizacji,

- poprosił o przegłosowanie wniosku Komisji Budżetowo-Gospodarczej, aby cenę wody i za zrzut ścieków pozostawić na dotychczasowym poziomie,

Burmistrz – podkreślił, że zarówno na wodzie, jak i na ściekach ubytki nie przekraczają dopuszczalnych norm,

Greś Roman – zaproponował aby utworzyć specjalną komisję, która by sprawdziła każdą nieruchomość pod względem poboru wody z sieci i zrzutu ścieków,

Burmistrz – stwierdził, że nie widzi problemu i zadeklarował, że oddeleguje do takiej komisji Strażnika Miejskiego,

Winsko Tadeusz – poprosił aby nie porównywać cen wody np. z Białymstokiem, ponieważ tam na każdy metr sieci przypada nieporównywalnie więcej mieszkańców,

Kozłowski Michał – zaproponował przegłosowanie wniosku Komisji Budżetowo-Gospodarczej aby ceny wody i ścieków pozostawić na dotychczasowym poziomie,

Pankiewicz Wiesław – postawił wniosek o głosowanie imienne,


stanowisko Rady – za głosowaniem imiennym

głosowało 4 radnych, przeciw 6 i 4 wstrzymało się

od głosowania,


opinia Rady – za przyjęciem wniosku Komisji

Budżetowo-Gospodarczej głosowało 5 radnych,

przeciw 6 i 3 wstrzymało się od głosowania,

Kozłowski Michał – ponieważ wniosek Komisji Budżetowo-Gospodarczej nie został przyjęty, poprosił o przegłosowanie propozycji aby dopłata gminy do ścieków wynosiła 66 gr ,


opinia Rady – za przyjęciem powyższej propozycji

głosowało 6 radnych, przeciw 4 i 4 wstrzymało się

od głosowania,


Kozłowski Michał – poprosił o przegłosowanie całej uchwały, łącznie z przyjętą poprawką,


uchwałę Nr XXII/214/08 w sprawie jw.

podjęto przy 6 głosach za, 5 przeciw

i 3 wstrzymujących się od głosowania,

zał. nr 12





d) w sprawie wysokości ekwiwalentu przysługującego członkom ochotniczej straży pożarnej :


Żodzik Ryszard – zreferował temat,

- m.in. powiedział, że na dzień dzisiejszy jest to kwota 16,86 zł/godz.

Kozłowski Michał – odczytał projekt uchwały


uchwałę Nr XXII/215/08 w sprawie jw.

podjęto jednogłośnie,

(w głosowaniu uczestniczyło 11 radnych)

zał. nr 13





e) w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny nieruchomości :


Kozłowski Michał – odczytał projekt uchwały,


uchwałę Nr XXII/216/08 w sprawie jw.

podjęto jednogłośnie,

(w głosowaniu uczestniczyło 11 radnych)

zał. nr 14





f) w sprawie upoważnienia Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Supraślu,


Piekarska Barbara – zreferowała temat,

Kozłowski Michał – odczytał projekt uchwały,


uchwałę Nr XXII/217/08 w sprawie jw.

podjęto jednogłośnie,

(w głosowaniu uczestniczyło 12 radnych)

zał. nr 15

g)w sprawie przyjęcia Programu współpracy Gminy Supraśl z organizacjami pozarządowymi:


Piekarska Barbara – zreferowała temat,

Kozłowski Michał – odczytał projekt uchwały,



uchwałę Nr XXII/218/08 w sprawie jw.

podjęto przy 12 głosach za

i 1 wstrzymującym się od głosowania,

zał. nr 16





h) w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gminy Supraśl (zabudowa usługowo-mieszkaniowa w Zaściankach) :


Pankiewicz Piotr – zreferował temat,

- m.in. poinformował, że na posiedzeniu Komisji Infrastruktury z jego powodu zaszła pomyłka (wnioskował o nie przyjmowanie tego planu), ale sprawa się wyjaśniła i teraz prosi aby ten plan przyjąć,



uchwałę Nr XXII/219/08 w sprawie jw.

podjęto przy 7 głosach za

i 6 wstrzymujących się od głosowania,

zał. nr 17





i) w sprawie w sprawie uchylenia uchwały Nr XLII/379/06 Rady Miejskiej w Supraślu z dnia 29 czerwca 2006 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Sowlany :


Burmistrz – przypomniał, że jeżeli Rada decyduje się na opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, to gmina musi dysponować środkami na wykup gruntów pod drogi i na infrastrukturę,

- od uchwalenia poprzedniego planu miejscowego w Sowlanach minęło 5 lat, z renty planistycznej do gminy nie wpłynęła ani złotówka, a dodatkowo gmina ma obowiązek wykupienia dróg , co może nas kosztować ponad 540 tys. zł, tylko w stosunku do samej wspólnoty wiejskiej, a w kolejce stoją już następni,

Matowicki Jan – zapytał dlaczego Burmistrz o tym nie mówił w 2006 r. kiedy podejmowana była uchwała o przystąpieniu do opracowania miejscowego planu części wsi Sowlany,

Burmistrz – stwierdził, że wówczas też o tym mówił, tylko nikt go nie słuchał,

Dziemiańczuk Feliks – przypomniał, że na tej samej sesji Rada Miejska podjęła uchwałę o przystąpieniu do opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w Ogrodniczkach i to znacznie większego terenu,

- z tych 360 ha faktycznie do przekształcenia pozostaje około 60-70 ha (reszta to lasy, wysypisko, siedliska i istniejące już drogi),

- zapytał dlaczego w innych miejscowościach takie plany mogą powstawać (Zaścianki, Grabówka, Ogrodniczki), a u nich nie,

- jego zdaniem jest to złośliwość Burmistrza za sprawę wysypiska,

- zwrócił również uwagę, że wspólnota wcale nie żąda po 120 zł/m2 tylko tak szacuje i oczekuje na rozmowy z Burmistrzem,

- stwierdził, że jeżeli Rada podejmie tę uchwałę, to oni na pewno ją zaskarżą,

Topolewicz Henryk – stwierdził, że załączone do projektu uchwały stanowisko Burmistrza jest nie do przyjęcia, ponieważ 2,5 roku wcześnie Pan Burmistrz na 2 stronach uzasadniał, że ta uchwała jest potrzebna,

Pankiewicz Piotr – wyjaśnił, że z 70 ha objętych miejscowym planem w Zaściankach 60% to jest teren zabudowany z drogami wyasfaltowanymi i z wszystkimi mediami, natomiast w przypadku Sowlan około 150 ha podlega przekształceniu i z tych 150 ha trzeba będzie wykupić grunty pod drogi,

- zwrócił uwagę na fakt, że jeżeli ten plan zostałby uchwalony, to wówczas Pan Dziemiańczuk i jego sąsiedzi mogliby się zgłosić o wykupienie dróg i Burmistrz niestety nie mógłby im odmówić,

Sadowski Daniel – odnośnie planu miejscowego w Ogrodniczkach wyjaśnił, że kosztem gminy jest tylko wykonanie podkładów geodezyjnych, a cały plan tego terenu będzie finansowany przez Urząd Marszałkowski i taka jest podpisana umowa, tak więc nie ma tu żadnego porównania z Sowlanami,

Burmistrz – stwierdził, że jeżeli nawet bralibyśmy pod uwagę tylko 70 ha na których będą wydzielane drogi, to przyjmując, że pod drogi idzie około 20% gruntów, to i tak na sam wykup dróg potrzeba 16 mln zł , a następne 50-70 mln trzeba będzie wydać na uzbrojenie tego terenu,

- przypomniał, że od uchwalenia poprzedniego planu miejscowego w Sowlanach minęło juz 5 lat i niewiele się na tym terenie dzieje,

- zwrócił również uwagę, że jak ten poprzedni plan miejscowy w Sowlanach był przyjmowany, to cena gruntów wynosiła około 10 zł/m2 , a teraz po 5 latach wspólnota szacuje wartość 1 m2 na 100 – 120 zł ,

Kozłowski Michał – podkreślił, że jeżeli ktoś bardzo chcę się pobudować na terenie na który nie ma plan miejscowego to oczywiście może to zrobić, występując z wnioskiem o wydanie decyzji o warunkach zabudowy, ale branie na siebie „garba” w postaci planu miejscowego obejmującego kilkanaście, czy kilkadziesiąt hektarów jest niezasadne,

- odczytał projekt uchwały i poprosił o jego przegłosowanie,


uchwałę Nr XXII/220/08 w sprawie jw.

podjęto przy 6 głosach za, 3 przeciw

i 5 wstrzymujących się od głosowania,

zał. nr 18





j) w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umów na okres przekraczający rok budżetowy :


Majewska Lucyna – zreferowała temat,

Kozłowski Michał – odczytał projekt uchwały,


uchwałę Nr XXII/221/08 w sprawie jw.

podjęto przy 10 głosach za,

i 3 wstrzymujących się od głosowania,

zał. nr 19


Ad.9


Przyjęcie protokołu kontroli Komisji Rewizyjnej (zał. nr 20) :


Pankiewicz Piotr – jako Przewodniczący Zespołu Kontrolnego zreferował temat,

- m.in. stwierdził, że odnośnie ulicy Szpaczej Komisja Rewizyjna wnioskuje o powołanie biegłego,

- odczytał pismo Pana Tadeusza Karpowicza w powyższej sprawie (zał. nr 21),

Pankiewicz Wiesław – stwierdził, że jego zdaniem główny zarzut dotyczy tego, że sołtysi i radni nie wiedzieli kiedy i jaka droga będzie równana,

- nie może być tak, że równiarka jeździ po wiosce, a sołtys nic o tym nie wie, na jakiej podstawie jest potem wystawiana faktura i kto to potwierdza,

Burmistrz – stwierdził, że jeżeli na fakturze nie ma potwierdzenia sołtysa, to faktura nie może być opłacona,

Pankiewicz Wiesław – efekt tego jest taki, że tam gdzie na prawdę potrzeba nic się nie robi, a tam gdzie dopiero pokupowano działki równa się drogę i nawozi żwir,

Fidziukiewicz Zdzisław – stwierdził, że jego zdaniem biorąc pod uwagę jaki tam jest podmokły grunt oraz biorąc pod uwagę czas jaki minął, biegły również nie będzie w stanie stwierdzić ile tego żużlu, czy żwiru wywieziono,

- jego zdaniem głównym zarzutem jest brak współpracy Burmistrza z sołtysami,

- był i nadal jest przeciwny powoływaniu biegłego,

Burmistrz – zgodził się z tym, że ul.Szpaczą trzeba sprawdzić i w tym celu należy powołać biegłego,

Kozłowski Michał – poprosił o przegłosowanie kto jest za przyjęciem protokołu kontroli Komisji Rewizyjnej,


opinia Rady – za przyjęciem protokołu głosowało

11 radnych, 2 wstrzymało się od głosowania,



Pankiewicz Piotr – stwierdził, że po sprawdzeniu w Statucie Gminy, aby powołać biegłego potrzebna jest uchwała Rady Miejskiej,

Kozłowski Michał – zwrócił uwagę, że aby podjąć uchwałę jeszcze na tej sesji Rada musi zmienić porządek dzienny i wprowadzić tę uchwałę do porządku,

- przypomniał, że w tym wypadku obowiązuje większość bezwzględna,

- poprosił o przegłosowanie kto jest za wprowadzeniem do porządku dziennego jako pkt 10 uchwały w sprawie powołania biegłego ,


opinia Rady – jednogłośnie za przyjęciem powyższej zmiany,

(w głosowaniu uczestniczyło 13 radnych)


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ad.10


Podjęcie uchwały w sprawie zlecenia wykonanie ekspertyzy w zakresie wykonanych prac na ul.Szpaczej w Sobolewie :


Piekarska Barbara – odczytała projekt uchwały w powyższej sprawie ,


uchwałę Nr XXII/222/08 w sprawie jw.

podjęto przy 11 głosach za,

i 2 wstrzymujących się od głosowania,

zał. nr 22


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ad.11


Interpelacje i zapytania radnych :


nie było


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ad.12


Wolne wnioski :


Pankiewicz Piotr – poinformował, że podczas ostatniego pożaru w Zaściankach okazało się, że w hydrantach nie ma wody,


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ad.13


Odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji :


nie było


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ad.14


Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji :



protokół z ostatniej sesji przyjęto jednogłośnie

(w głosowaniu uczestniczyło 8 radnych)


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ad.15


Zakończenie :


W związku z wyczerpaniem porządku dziennego na tym o godz.2130 sesję zakończono.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Protokołował : Przewodniczący Rady

Marian Brajczewski

mgr inż. Michał Kozłowski

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Supraślu

Wytwarzający/odpowiadający: Marian Brajczewski

Wprowadzający: Marian Brajczewski

Data modyfikacji: 2009-03-25

Opublikował: Anna Kalinowska

Data publikacji: 2009-03-25